Затвори

Зачерквайте, вместо да трупате

Успехът обикновено създава задръствания – повече срещи, повече проекти, повече неща за вършене. Често пъти обаче правите повече, а постигате по-малко.

По тази причина ще добавите най-много ефективност, като зачерквате, вместо да трупате. Това е така в особено голяма степен, когато говорим за ежедневния ви график, чието олекотяване ще опрости и целия ви професионален и дори личен живот.

Вместо да променяте всичко обаче, по-добре започнете на дребно. Опитайте така:

1. Елиминирайте една „позволеност”

Вероятно не го осъзнавате, но всичко, което правите, „тренира” околните как да се отнасят с вас. Позволете на служителите да прекъсват срещите заради „спешни” обаждания и те ще се почувстват свободни да ви прекъсват по всяко време. Оставяйте онова, с което се занимавате, всеки път, когато някой поиска вниманието ви, и хората ще започнат да очакват от вас незабавна реакция във всяка ситуация. Отговаряйте веднага на имейлите и кореспондентите ви ще започнат да очакват това от вас.

Накратко, вашите действия дават на останалите позволение да ви пречат да работите така, както за вас е най-удобно, приятно и ефективно.

Един мой приятел си създаде имейл за спешни случаи. Той отговаря незабавно на писмата, които получава в тази кутия. Иначе служителите му знаят, че проверява „обикновената” си поща два пъти дневно и се съобразяват с това.

Разберете кой начин на работа ви пасва най-добре и „тренирайте” околните да ви оставят да бъдете толкова продуктивни, колкото можете.

2. Изхвърлете един доклад

И без това не четете повечето. Същото се отнася и за служителите ви.

3. Елиминирайте поне един бюрократичен механизъм

Преди време работех в един завод, където началниците на смяна трябваше да се разписват върху доклади за качество, преди да се започне каквато и да било работа. Това ми изглеждаше странно, защото имахме хора, които отговаряха за поддържането на стандартите по цялата верига. Защо тогава не ги оставехме да си вършат работата, която беше именно да разберат дали поръчката среща стандартите за качество?

Вероятно и във вашия работен процес има подобен бюрократизъм, който се е наложил, защото някога някой е направил грешка, която искате да не се повтаря отново. Той обаче снижава отговорността сред останалите ви служители, защото те усещат, че сте включили и своя авторитет в уравнението.

Обучавайте, обяснявайте, доверявайте се – и не се занимавайте с процеси, където не ви е мястото.

4. „Уволнете” един клиент

Знаете за кой тип говорим – трудно му се угажда, носи незначителни печалби, а изисква свръхусилия от страна на екипа ви.

Започнете да му искате повече пари или да давате по-малко за онова, което плаща сега. Ако това се окаже невъзможно, просто се откажете от него.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Никола Янев, президент на предприемаческата организация Start It Smart

Под елегантния и красив корпус се крие и не по-малко впечатляваща мощ

Цитат на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 17.11.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 17.11.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.67222
0.598007
CNY
10
2.49981
4.0003
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.1881
0.457018
RUB
100
2.7922
35.8141
USD
1
1.65819
0.603067