Новият Megane - страст на четири колела

Снимка: Любомир Асенов

„Открий страстта”. С този слоган Renault представя дългоочакваната четвърта серия на един от най-успешните си модели – Megane. Не случайно компанията е заложила на тези думи. Автомобилът е проектиран така, че те кара да го желаеш. Той привлича погледи, кара хората да се обръщат. Изглежда дързък и уверен. Шофирането му е истинско  удоволствие.

Хечбекът е изключително стилен и оригинален. Дизайнерите на Megane са заложили на елегантността до най-малкия детайл. Голямо впечатление правят дневните лед светлини във формата на буквата „С”, които придават на автомобила агресивен вид. Погледнат отстрани се откроява  стилна извивка в долната част на вратите, която преминава и отзад с модерните LED светлини, които обхващат почти целия багажник. Хромираните елементи в предната част, на чистачките и ауспуха допринасят за силното излъчване.

Отвътре също не са пестени материали и идеи. С отварянето на шофьорската врата влизате във класен автомобил. Облицовките на вратите и арматурното табло са на много високо ниво. Седалките създават усещането, че сядате в спортен автомобил, а приятната на допир тапицерия – за комфорт.

Настанявайки се на седалките виждаме най-голямата промяна в новия Megane. Той е оборудван със системи, повечето от които са характерни за по-висок клас автомобили.

Има безконтактно отключване и start/stop система. Разполага със сензорно арматурно табло, със 7-инчов TFT дисплей, чрез който можете да наблюдавате почти всички параметри на колата.

В централната конзола се откроява стилната мултимедийна тъчскрин система, наречена R-Link 2. Чрез нея шофьорът има достъп до абсолютно всички системи на автомобила – от управлението на музиката, през климатизацията и навигацията, до настройване на окачване, двигател и т.н. R-Link 2 идва стандартно с хоризонтален 7-инчов дисплей, като той може да бъде заменен с 8,5-инчов вертикален. Както при стандартните таблети и смартфони, при R-Link 2, началните страници могат да бъдат персонализирани благодарение на уиджети, които позволяват бърз и лесен достъп до вашите любими функции. Благодарение на гласовата команда можете също така да контролирате някои от параметрите като например телефонията, навигацията, приложенията и музиката, при това без да изпускате пътя от поглед.

Новият Megane има иновативна система, наречена Multi-Sense, чрез която задавате параметрите на вашия автомобил, в зависимост от вашите желания, настроения и начин на каране. Имате избор от пет режима - „Комфорт“, „Неутрален“, „Спортен“, „Персонализиран“, „Икономичен“. Системата въздейства върху техническите конфигурации на двигателя, смяна на предавките, промяна в съпротивлението на волана, звук на двигателя. Голямо впечатление, при избор на режим, прави смяната на цвета на лед светлините, разположени във вратите и конзолата със скоростния лост, както и в дисплея. Така например ако изберете режим „Спорт”, светлините ще станат червени. При преминаване в икономичен режим, ледовете ще светнат в приятен за окото зелен цвят.

От Renault са обърнали голямо внимание на сигурността. Новият Megane е снабден с многобройни системи за подпомагане на водача. Интуитивни и интелигентни технологии ви придружават по всякакви маршрути, за да ви гарантират ежедневно спокойствие.

Системата AEBS (Active Emergency Braking System) предупреждава водача да спре, за да избегне челен сблъсък. В аварийни ситуации спирачките се задействат автоматично.

Автомобилът разполага със система за разпознаване на знаците, която предупреждава когато превишите позволената скорост. Системата Lane Departure Warning, ви предупреждава звуково при напускане на лентата на движение.

Много удобен, особено за дълъг път, е адаптивният автипилот, който влиза в действие в диапазона 50 км/ч - 140 км/ч, за да регулира скоростта ви. Системата въздейства върху спирачките, когато дистанцията е твърде малка и увеличава скоростта когато пътят е чист.

Освен това новият Megane ви предупреждава за мъртвите точки за видимост, разполага и с паркиращ асистент, който изчислява и маневрира сам. От вас се изисква единствено да регулирате газта, спирачката и смяната на предавките.

Новият Megane е изграден върху платформата CMF C/D (Common Module Family – C/D сегмент), познат при моделите Espace, Talisman и Kadjar. Характеристиките на тази платформа включват използването на много високоеластична платформа за гредите, страничните релси и напречните елементи (особено тези, разположени между двигателния отсек и кабината). Квадратен милиметър от този тип стомана може да устои на натоварване от 120 кг. CMF C/D платформата включва също ефективни системи за обезопасяване на пътниците, включително двуетапно разгъващи се предни въздушни възглавници, чието активиране се адаптира като функция от типа на удара и позицията на пътника.Тази функция позволява на новия Mеgane да получи високи резултати при защитата на възрастни и деца. Междувременно, предпазните колани са снабдени с предобтегачи и адаптивни ограничители на натоварването, които регулират степента на натягане на колана спрямо силата на удара и телосложението на пътника. В случай на страничен сблъсък, пътниците отпред са двойно защитени от две странични въздушни възглавници от последно поколение и две въздушни завеси. Renault Mеgane има 5 звезди за сигурност от Euro NCAP.

Една от най иновативната система, въведена в новия Megane, е 4Control, която обаче ще бъде налична единствено за спортната модификация GT. Става дума за шаси с четири задвижващи колела, което позволява на автомобила да влиза в завоите много стабилно, подобрява маневреността при ниска скорост. При движение  до 70 км/ч, 4Control позволява на задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. При скорост над 80 км/ч задните колела завиват в същата посока като предните.

Дизайнерите на Renault са обърнали внимание и на пространството в автомобила. Общата дължина на автомобила е 4359 мм, което е с 64 мм повече в сравнение с третото поколение Mеgane, което дава повече място на задните седалки. Междуосието се е увеличило с 28 мм, до 2669 мм, а височината е редуцирана с 25 мм. Багажникът е с обем  434 литра. При свалени седалки обемът нараства до 1247 литра.

Новият Megane ще се предлага в широка гама двигатели, отговарящи на всеки вкус. У нас той идва с три дизелови, вариращи от 90 до 130 к.с. и два бензинови с мощност от 115 и 130 к.с.

GT версията ще е с два агрегата – бензинов с мощност 205 к.с. и дизелов – със 165 к.с.

Три нива на оборудване за Renault Megane и стандартно ниво на оборудване за Renault Megane GT 

Базовата версия Life съчетава динамичен външен вид с просторен интериор. Стандартното оборудване включва дневни LED светлини отпред и отзад, круиз контрол с ограничител на скоростта, система за подпомагане потеглянето по наклон, предни импулсни електрически стъкла с функция против прищипване и електрически, отопляеми, ръчно сгъваеми странични огледала.

Ниво на оборудване Zen добавя към  базовата версия на Renault Megane карта „Свободни ръце“ за безконтактно отключване/заключване и стартиране на автомобила, задни импулсни електрически стъкла с функция против прищипване и кожен волан.

Ниво на оборудване Intens предлага технологията Multi-Sense, която отговаря на моментното настроение на водача, както и R-Link 2.0 аудио-навигационна система със 7'' сензорен дисплей. За по-голям комфорт и сигурност на пътя, това ниво включва сензори за дъжд и светлина, заден паркинг сензор, автоматична паркинг спирачка и двузонов автоматичен климатик със сензор за замърсен въздух. При версия Intens външният вид на Renault Megane е завършен с 16'' алуминиеви джанти Silverline.

Стандартното оборудване за Renault Megane GT включва дневни LED светлини отпред и отзад, дигитален инструментален панел, R-Link 2.0 аудио-навигационна система със 7'' сензорен дисплей, технологията Multi-Sense и системата 4Control. Megane GT се предлага на българския пазар, оборудван с 17'' алуминиеви джанти Decaro, предна GT спортна броня, интериорно осветление в различни цветове, GT спортен кожен волан и спортно окачване. Автомобилът разполага също с автоматична паркинг спирачка, заден паркинг сензор, круиз контрол с ограничител на скоростта и карта „Свободни ръце“ безконтактно отключване/ заключване и стартиране на автомобила.

Повече подробности за модела можете да намерите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ