Момчето, което отказа 3 млрд. долара от Facebook

Момчето, което отказа 3 млрд. долара от Facebook

Момчето, което отказа 3 млрд. долара от Facebook

Вероятно в някакъв момент през последните седмици 23-годишният Еван Шпигел си е казал: „Марк Зукърбърг ми предлага 3 милиарда долара? Жалка оферта!“

Защото ето какво се случи – преди дни Шпигел отхвърли предложение за посочената сума, с която Facebook искаше да купи създаденото от него приложение Snapchat.

Ако никога не сте го опитвали, Snapchat представлява апликация, която ви позволява да изпращате до други потребители снимки и клипове, които се саморазрушават веднага, след като са прегледани, в стил „Мисията невъзможна“. Приложението набра популярност първоначално сред тийнейджърите, които го използваха за „секстинг“ - чат с еротични оттенъци. Но нещата не спряха дотам. Ново проучване показа, че 26 на сто от пълнолетните американци на възраст от 18 до 29 години използват Snapchat най-редовно, и то далеч не само за да си пращат мръсни снимки. Според последните данни потребителите му споделят по 350 милиона фотографии дневно в световен мащаб. Младите създатели на апликацията дори спестиха милиони разочарования, като добавиха опцията саморазрушаващият се материал да бъде запазван за постоянно на устройството – стига да реагирате достатъчно бързо.

Потенциалът на приложението се оказа толкова голям, че Марк Зукърбърг го оцени на 3 милиарда долара – най-високата сума, предлагана за стартъп до момента. Сериозни са и слуховете, че от Google са предложили даже 4 милиарда. Еван Шпигел обаче явно оценява отрочето си по-скъпо. Мнозина нарекоха отказа му истинско безумие, а въпросът защо някой би отхвърлил такава сума остава официално отворен.

Целта на Facebook обаче е ясна – неотдавна от компанията обявиха, че са загубили отличната си някога връзка с по-младата публика, която трайно се пренасочва към услуги с по-лаконичен и адаптиран към предпочитанията им профил като Twitter. Това бе и причината, поради която компанията купи Instagram за близо1 милиард долара през април 2012 г.

Офертата за Snapchat е очевиден жест именно към тийнейджърите – Зук се надява, че отново ще ги спечели, ако им предложи онова, което сами са посочили като готино. И точно тук се крие отговорът на първия въпрос – тъй като Snapchat продължава да се разраства лавинообразно, Шпигел явно е разбрал, че дните на успеха му тепърва започват. И че един ден – може би скоро – този успех ще струва много повече от три милиарда долара.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ