Почивката - най-добрият стимул за производителността

Производителността на труда е обрасла с много митове.  Но никой не би оспорил твърдението, че първият ключ към желания от всеки ръководител показател - "повишаване на производителността на труда" е промяна на начина на работа, пише Тони Шварц за Harvard Business Review.

Както всеки знае, номерът не е да се генерират повече часове, а по- скоро стойност, която се произвежда по време на работата. Всички спортисти са наясно, че големите победи идват, когато има баланс между професионалните усилия и почивката. В бизнеса е същото. Човешкото тяло изисква подновяване на силите на определени интервали не само физически, но и умствено и емоционално.

Много мениджъри се тормозят над въпроса как да организират работата в компанията си. Разбира се, има професии, които не позволяват гъвкаво работно време, но е важно да се знае, че човешкия организъм не е като компютър.

Натаниел Клейтман, изследовател в областта на съня е открил нещо много интересно. Той е разбрал, че тялото на човека редува цикли на активност и спад в период от 90 минути.

Това означава, че на всеки 90 минути през деня, както и през нощта по време на сън имаме спадове и повишения на работоспособността. Телата ни са така устроени, че ни изпращат сами сигнали за това кога имаме нужда от почивка – глад, сънливост, загуба на фокус. Най-често, за да излезем от тази ситуация използваме заместители като кофеин и храна.

Очевидно е, че не може служителите да прекъсват работата си на всеки 90 минути, като се има предвид редицата изисквания, пред които са изправени. Възможно е обаче мениджърите да променят начина на управление на енергията, както и да изберат най-добрия начин за работа за себе си.

Уверете се, че основният ви приоритет е да свършите най-важната си задача за деня за време от 60 до 90 минути и насърчавайте и другите да правят това.

Също така подтиквайте служителите си да си вземат почивки периодично през деня. Така се получава "ъпгрейдване" на тонуса за много кратък период от време. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ