Старите мениджъри могат да научат нови хватки от Лейди Гага

Старите мениджъри могат да научат нови хватки от Лейди Гага

Старите мениджъри могат да научат нови хватки от Лейди Гага

Повечето от нас свързват певицата Лейди Гага главно със скандалния й гардероб и провокативни клипове. Бизнесмените обаче могат да понаучат нещичко от нея по отношение на стратегическите иновации, съветва германският бизнес анализатор Мартин Куп.

Огромните продажби на всички продукти, свързани с Лейди Гага, са предизвикани до голяма степен от способността й да променя начина, по който потребителите възприемат марката й, смята Куп, който е професор в Европейската школа по мениджмънт и технологии в Берлин.

„Лейди Гага размива границите на индустрията и не е съвсем ясно дали е музикант, художник или моден дизайнер”, обяснява Куп, който наскоро издаде книга с бизнес уроци, почерпени от звезди като Мадона и ренесансовия художник Тициан.

„Смятам, че много хора я свързват повече с модата и други типове забавление, отколкото с музиката”, убеден е анализаторът. Според него, стратегията на певицата в социалните медии е идеалният начин, чрез който бизнесите могат да научат нови начини да обновят старите фирми.

С помощта на социалните мрежи Facebook и Twitter Лейди Гага си събра цяла армия от почитатели само с помощта на виртуалното общуване. Тя не използва традиционни маркетингови хватки за промоция, не насилва продуктите и цените си към потребителите.

„Социалните медии не са еднопосочни като общуване и Лейди Гага разбира това. Там са нужни емоции, въвличане и интерактивност – а тя е много напреднала във всичко това.”

Лейди Гага нарича себе си „Чудовището-майка”, а феновете си – „малките чудовищенца”. Такава връзка прави впечатление на потребителите, смята Куп.

„Точно това търсите в социалните мрежи. Трябва да създадете много по-силна интимност, отколкото успявахте с обикновените маркетингови инструменти. Лейди Гага е пример, който показва, че трябва да се занимаваме не само с основния си бизнес, каквато е музиката в нейния случай, а и с всичко странично, като концертите, сувенирите, изкуството, модата, медиите и ежедневния живот.”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ