Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Apple не може да разчита вечно на iPhone, има нужда от нов хит
Приходите на Apple от последното тримесечие на 2015 г. са 75,9 млрд. долара, което е под очакванията на пазарните анализатори и прогнозата на самата компания. "Apple не може да разчита вечно на iPhone, има нужда от нов хит", коментира в заглавие Business Insider.
Изпълнителният директор на гиганта Тим Кук отдели време да обясни на какво се дължат по-ниските от очакваните бизнес резултати. По думите му водещ фактор е "турболентният свят около нас", заради който става по-скъпо за компанията да продава продуктите си извън Щатите. "Наблюдаваме екстремни условия, които не приличат на нищо друго досега", каза той на конференция с дискусия за доклада с последните огласени приходи на Apple. Като едно от "екстремните условия" той има предвид разменните нива на чуждестранната валута спрямо долара.
Кук отбеляза, че бразилският реал е паднал с над 40%, а руската рубла - с над 50%. "По време на период на икономическа несигурност, вярваме, че е важно основен дял от приходите на Apple да се възстановяват с времето", отбеляза Кук.
За да подкрепи тезата си, че разменните нива на валутата оказват огромен ефект върху приходите на компанията, той представи пред инвеститорите специална графика с данни. Кук призна, че има основания да се очаква продажбите на iPhone да намалеят в тримесечието до март 2016 г. Може iPhone 7 наистина да бъде "чудовищен хит" и да спаси компанията отново, да я върне към големите печалби, но това може и да не се случи.
Предшественикът iPhone 6 посрещна установено търсене от публиката на телефони с по-голям екран. Samsung предостави такива на пазара. Apple последва успеха в продажбите на телефони с по-големи екрани на Samsung, "като мъдро отхвърли заръката на Джобс, че 4-инчовият телефонен екран е перфектен", продължава Business Insider. Въпросът сега е кое ще провокира интерес за купуване на новия смартфон на Apple. Когато всеки вече има сравнително нов смартфон, никой, дори Apple, не може да скъси цикъла на купуване на нов модерен телефон под 2 години.
Часовникът Apple Watch не е големият хит, от който Apple се нуждае. Все още няма изненсени конкретни данни за продажбите му. По информация на компанията те се покачват, но дори в средите на най-запалените към новите технологични устройства хора има малцина, които са си го купили.
Същото се отнся и за Apple TV: хубав продукт с бавно растящи продажби всяко тримесечие, но не е с голям принос към общите бизнес резултати на производителя.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
САЩ и Южна Корея финализираха търговското си споразумение след месеци на преговори
Икономика |Интердисциплинарният подход ускорява технологичния напредък и променя философията на медицината
Наука и Здраве |Колко струва един квадратен метър жилище в Алпите?
Икономика |КНСБ определи като скандално залагането на 605 евро минимална заплата в Бюджет 2026
България |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Бизнес |Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Финанси |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.