Поколението, което задвижва тенденции

Поколението, което задвижва тенденции

Поколението, което задвижва тенденции

Дълбоко вкоренено е вярването, че маркетингът сред хората на възраст между 18 и 24 години не е особено ефективен, защото те най-често нямат лични доходи. И дълбоко погрешно. 

Друг проблем е, че ако пред тези хора все пак се маркетира, се залага на стратегии за "съблазняване" на по-възрастните от тях клиенти, напълно противоположни на това, което би проработило. 

А това поколение задвижва тенденции. Едно от първите е, които се адаптират към социалните медии. Състои се от хората, които откриват нова модна линия и се запалват по нея. Започват да я купуват, да се припознават с марката. Или пък нова музикална група. Шофьори са или членове на движения за културна промяна. Еколози. Студенти с нужди от определени стоки и услуги. Пътуващи хора. И ако наистина поискат нещо, ще си намерят парите да го купят, независимо колко струва. За тях парите не са постоянна тема на мисли. Те мислят за преживявания.

Как да се подходи? Може би като се осъзнае къде се греши. Ето три често срещани неправилни маркетингови стратегии към тази таргет група. 

  • "Обичат намаленията". Напротив. Те не харесват талоните, отстъпките, мострите и състезанията. По-често смятат, че ако един продукт има сериозно намаление, значи не е много качествен. 
  • "Да рекламираме пред младите". Втора грешка, допускана от марките, е подчертаването в рекламата, че това е търговско предложение само за младите хора на тази възраст. В САЩ например автомобилни производители вложиха милиони, за да привлекат младите към компактните им автомобили на средна цена. Изследване наскоро, проведено сред 1000 участници, показа, че парите са били похарчени безсмислено, защото само 2% от тях искат такива коли. Всъщност младите мечтаят за средноголеми автомобили и луксозни модели.
  • "В социалните медии е ключът". Да, до някаква степен. Но някои марки използват сайтовете за споделяне само защото смятат, че се предполага, че трябва да бъдат там. И се явява проблемът, че публикуват скучни директни реклами за себе си, с което си вкарват автогол на игралното поле на маркетинга. Младото поколение разглежда този вид публикации, насочени към него, като нещо дразнещо. 

Има по-добри начини да бъдат достигнати младежите. Покажете им защо продуктът ви или брандът е по-добър. Какво могат да правят с продукта по-различно от другите. Те купуват стоките и услугите, които смятат за по-добри или модерни. Обичат историите. Преживяванията, които да споделят със своите много активни в социалните медии приятели. В момент са на дооформяне на своята индивидуалност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ