нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

3 вредни навика на лошите шефове

Снимка: Shutterstock

Преди време работих за човек, който смяташе всичките си подчинени за "катерици". Вярвам в това, защото беше казал пред един репортер, че периодично трябвало да се гмурка в "горския пожар" на офиса му, за да спасява обитателите му, преди да изгорят живи. Говоря сериозно, не бих могъл да си измисля такова нещо. Вестникът в крайна сметка публикува статията с тези негови думи.

Перфектни мениджъри няма, но повечето се смятат за добри шефове. Ако и вие сте мениджър, може би сте попили някои вредни нагласи, представи и навици, които тормозят екипа ви от време на време. Мислите си "Какво толкова?! Всеки има недостатъци!". Но ако това е начинът, по който работите, лошите ви навици може би вредят на служителите ви повече, отколкото си мислите. Според проучване на "Галъп" например, проведено сред 7272 американци, 50% от служителите в САЩ рано или късно напускат работа, само и само да избягат от работодателя си. Тъжно, нали? 

Помислете за миг за вас самите, за поведението ви на моменти и как реагират подчинените ви. Преодолейте егото си и се вгледайте в себе си с критични очи. Променя ли се настроението на екипа ви, когато прекрачите прага на офиса? Влошава ли се то? Приветстват ли ви, или изглеждат разочаровани от пристигането ви? Това може да са признаци, че служителите са крайно неентусиазирани. Или че слабото ви лидерство се отразява на екипния дух.

Явно е, че вредните ви навици влияят не само на вас. Може да смятате несъвършенствата си за свой личен проблем, но те се отразяват негативно и на компанията, в която работите. Ето кои са трите най-вредни навика на лошите шефове, от които трябва да се отървете, ако ги разпознаете в себе си, преди да е станало твърде късно.

1. Очакват невъзможното. 

Изпълними ли са изискванията ви? Например, възложили сте на свой подчинен да завърши някакъв проект в определен срок, а го принуждавате да присъства на бизнес среща до последния момент? Или очаквате резултати, без да му осигурите необходимите условия, за да ги постигне? Замислете се дали служителите разполагат с всичко необходимо, за да си свършат работата.

2. Непрекъснато си менят мнението. 

Може да смятате, че понеже сте на шефското място, имате право да променяте посоката, в която работи екипът ви, когато ви скимне. Не казвам, че е зле да гледате критично на подхода си и да го коригирате в движение, но непредвидимостта ви може да породи объркване. Освен това, когато внезапно сменяте мнението си, губите пари и от времето на служителите. Силните лидери от самото начало са наясно накъде са се запътили и внимателно премислят цената, преди да предприемат непредвидени действия.

3. Не уважават времето на подчинените.

Ние в компанията Aha! работим усърдно, но освен това вярваме, че трябва да се стремим към устойчиво щастие. Затова в мениджмънта се стараем всеки да разполага с достатъчно време, за да постига както професионални, така и лични успехи. Когато не уважавате времето на служителите си и очаквате от тях да са на разположение във всеки един момент, показвате, че не уважавате и самите тях. Те ще бъдат много по-щастливи, ако ги зачитате и се грижите за комфорта им.

Носите отговорност към екипа си да бъдете възможно най-добрият лидер. Това означава да премахвате бариерите, които пречат на развитието на хората ви, дори когато сте част от проблема.

Без работници бизнесът е обречен. Ако искате да задържите всички, трябва да полагате съзнателни усилия да елиминирате вредните си лидерски навици, които спъват техния успех. Гарантирам, че екипът ви ще ви се отблагодари подобаващо.

Съвети на Браян де Хааф, главен изпълнителен директор на Aha!, споделени в LinkedIn

още от Лидерство