нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Защо ефективните лидери не крият недостатъците си?

Когато за първи път се изправите като лидер, неизбежно ще усетите "къде ви стягат обувките".

В проучване, проведено сред група неопитни водачи и публикувано в Harvard Business Review, Рон Каручи, съосновател на компанията за обучение по лидерство Navalent, открива, че 69% се чувстват неподготвени за новата си роля. Около 45% пък признават, че имат „минимални познания за предизвикателствата, пред които има предстои да се изправят“.

„От страх да не бъдат сметнати за измамници, много лидери компенсират пропуските си с екстремно желание за безпогрешност“, пише Каручи. Но поведението, което демонстрират като резултат – опити да бъдат перфектни, мания по справедливостта и усещане за нужда да бъдат непрекъснато на разположение, – не решава проблема.

Ето как можете да се преборите със „синдром на измамника“ според Каручи:

1. Не се преструвайте на съвършени

Младите и зелени водачи често се мъчат да компенсират чувството за недостатъчна компетентност с перфекциозниъм, който обаче води до посредствено лидерство. Всъщност да носят несъвършенствата си с гордост е характерно за великите водачи. Трябва да казвате на служителите си в какво не ви бива и за какво се нуждаете от помощ. „Последователите имат нужда да бъдат уверени, че техните водачи са наясно с недостатъците си, а оттам и че са способни да проявяват разбиране към гафовете на околните“, пише Каручи. „Те трябва да са отворени към критики, да поощряват искреността, когато слабостите им се превърнат в проблем за другите, и да се извиняват винаги и веднага щом допуснат грешка.“

2. Не се вманиачавайте по справедливостта

Светът на бизнеса не е справедлив – играчите не си разделят тортата на равни парчета. Най-добрите водачи не се притесняват от това неравенство и са искрени към служителите си за него. „Когато мениджърите се опитват да създадат илюзията за егалитарни политики, които 'третират всички еднакво', те провокират същото недоволство, което са искали да избегнат, защото хората инстинктивно знаят, че не всички са равни“, смята Каручи.

3. Не се опитвайте винаги да сте на разположение на всички

Проучването на Каручи открива, че 2/3 от лидерите смятат, че не отделят достатъчно време на служителите си. Той съветва да не разчитате на „пазачи“ да бранят графика ви, но и да не влизате в ролята на телефонен секретар. Вместо това бъдете достъпни, без да се лишавате от личното си време. Отново, ключът е да бъдете искрени. „Поставете ясни граници и ги спазвайте“, пише той. „Извличайте максимална полза от времето си чрез творчески процеси, които осигуряват на целия екип споделен достъп до вас, вместо да прибягвате до множество индивидуални разговори.“

Източник: Inc.com

 

още от Лидерство