От какво се страхуват шефовете на компании в цял свят

 От какво се страхуват шефовете на компании в цял свят

От какво се страхуват шефовете на компании в цял свят

Кои са най-големите тревоги и опасения на ръководителите на компании от цял свят? Отговор на този въпрос дава актуалното изследване на компанията  IBM „Redefining Boundaries: Insights from the Global C-suite Study”, в което тази година са участвали 5200 главни изпълнителни директори от 21 отрасъла в 70 страни.

То показва: най-големият страх на висшите мениджъри е малковероятен конкурент, който обаче с появата си разрушава отрасъла. За това явление, знаем, вече си има и специален термин – „юберизация”, произхождащ от името на компанията Uber, която с появата си практически преобърна в цял свят традиционния пазар на таксиметровите услуги. Той просто изгуби конкурентоспособност. Вместо гъвкави решения за наваксване на отстъплението от позициите, отрасълът реагира с повсеместни протести в редица държави. Уличният натиск принуди правителствата на много места да се намесят в полза на бранша като под различни регулаторни предлози Uber бе наказана със забрана да продължава дейността си. Това може би още повече работи за марката, защото фактът си е факт - Uber и юберизация станаха нарицателни за страха от появата на трудно прогнозируем конкурент, способен да разруши статуквото и отрасъла.

Това явление се разраства със скорост и мащаби, присъщи на истинския кошмар, става ясно още от проучването на IBM. Процентът на шефовете на компании, които очакват да се сблъскат с непредсказуема конкуренция в рамките на своя отрасъл, се е увеличил за две години с повече от 25% - от 43% до 54%

„Когато става въпрос за конкуренция, ръководителите на компании виждат пред себе си нова заплаха, често незабележима докато не стане прекалено късно”, коментира Бриджит ван Кралинген, старши вицепрезидент на IBM Global Business Services.

Преди време най-големият риск за бизнеса беше нов конкурент с по-добро или по-изгодно предложение, което позволяваше относително бърза и лесна смяна в стратегията. Днес обаче утвърдените играчи се притесняват от нови участници с напълно различни бизнес модели, както и от по-малки, необременени и гъвкави конкуренти, се посочва в доклада на IBM.

„Най-голямата заплаха са новите конкуренти, които все още не са класифицирани като такива”, казва и Пьотр Ружовски, главен маркетинг директор на Mondial Assistance.

Сред основните заплахи, 68 % от анкетираните нареждат и ИТ сигурността като риск № 1 за компаниите. За сравнение, преди две години директорите смятаха, че ИТ сигурността не е фактор, който предизвиква сериозни опасения.

За първи път, в проучването, което се провежда вече 18 години, главните изпълнителни директори идентифицират технологиите като най-важната външна сила, която оказва влияние на компаниите. Облачните и мобилните решения, интернет на нещата и когнитивния компютинг са технологиите, които имат най-голям потенциал да направят революция в бизнеса, убедени са те.

Също така директорите очакват конвергенцията на индустриите да се превърне в основна движеща сила за техния бизнес през следващите три до пет години, става ясно още от проучването на IBM.

48% от всички участници в него осъзнават, че в процеса на  взимане на решения вече е необходимо да участват повече хора от компанията. 44% се стремят да внесат иновации от външни източници. 70% планират да разширят партньорската си мрежа.

Докладът към проучването препоръчва на бизнес организациите да започнат все по-масово да използват предсказуеми и когнитивни анализи, с които да правят по-точни  прогнози за бизнеса и да изпреварят непредвидимите си конкуренти.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ