Лоялни и щастливи ли са най-добрите ви служители?

Лоялни и щастливи ли са най-добрите ви служители?

Лоялни и щастливи ли са най-добрите ви служители?

Когато служителите ви са щастливи и чувстват, че вършат най-стойностната работа в кариерата си, те, разбира се, остават. В най-добрия случай могат да получат по-добра заплата и по-висок пост – отново ще се задържат, защото вярват във вас и визията ви.

Един от най-сигурните начини да прецените дали топ кадрите ви не са просто доволни, а наистина щастливи, е като обърнете внимание дали ви споделят, когато друг работодател се опитва да ги привлече - чрез LinkedIn, имейли, по телефона или по друг начин.

„Хей, шефе, ела да видиш това. (Еди-кой-си) от (еди-коя-си компания) ми предлага да работя за него. Не, мерси!”

Десетки пъти съм участвал в подобни разговори и чувството е прекрасно.

Когато хората ви обичат работата си толкова много, че са склонни да ви признаят – на вас, техният шеф – за опитите на други компании да ги „отмъкнат”, помежду ви се изгражда стабилна връзка. Забавлявате се със ситуацията и толкова.

Когато най-добрите ви служители се чувстват достатъчно уверени, за да ви покажат предложенията, които получават, можете да се възползвате по два начина:

1. Да засилите връзката си с тях – „Хей, наистина създаваме нещо невероятно. Оценявам, че ми сподели тази информация и искам да знаеш, че ще се погрижа за теб.”

2. Да се уверите, че се конкурирате успешно на трудовия пазар, за да не се тревожат хората ви, че не ги възнаграждавате справедливо.

#2 е най-важното.

Ако някой ваш топ талант печели $100 000 годишно и непрекъснато получава оферти за $150 000, може би е време да преоцените възнаграждението му, независимо дали обмисля да напусне, или не.

Опитите за „кражба” на служители са безплатна и ценна информация за състоянието на пазара. Те могат да ви помогнат да се сближите с екипа си и, разбира се, да се уверите, че винаги сте коректни към него – което в повечето случаи означава конкурентна заплата + премия, защото излиза по-скъпо да загубите ценен служител и да му търсите заместник.

Най-добрият начин да правите най-добрите си играчи щастливи, е като им пазите гърба. Непрекъснато и независимо от обстоятелствата. Да се уверите, че те знаят – без никакво съмнение, – че ще се грижите за тях. Това означава да им вдигате заплатите и да ги повишавате не когато ви помолят – тогава обикновено е твърде късно, – а когато заслужават и това е както в техен, така и във ваш интерес.

Не чакайте най-важните ви хора да получат по-добра оферта. Ако можете да си го позволите и знаете, че са отдадени на мисията ви, действайте отрано! Така те ще продължават да ви споделят за опитите на други компании да ги привлекат и заедно ще продължавате да изграждате нещо страхотно и да се смеете на тези ситуации.

Този метод работи при мен, надявам се да бъде от полза и на вас.   

Мичъл Харпър, сериен предприемач и стартъп коуч, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ