20 признака, че не сте случили на шеф – Част 1

20 признака, че не сте случили на шеф – Част 1

20 признака, че не сте случили на шеф – Част 1

Ужасният работодател не просто влияе на работата ви – той може да разтърси целия ви живот. Според проучване, поръчано от Lynn Taylor Consulting, невероятните 19,2 часа седмично отиват на вятъра в притеснение за това, какво казва и прави шефът - 13 от тях прахосвате по време на работната седмица, а 6,2 – през уикенда.

„Лошият работодател може да застраши професионалното ви развитие и да засегне личния ви живот,” предупреждава Лин Тейлър, национален експерт по труда и автор на книгата Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behaviour and Thrive in Your Job. „Добрият мениджър ви помага да израствате и предизвиква най-доброто у вас. Въпреки че рядко ви идва наум, можете сами да напредвате в кариерата си дори когато шефът ви е ужасен, особено ако се оглеждате за предупредителни знаци.”

Важно е да разпознаете тези знаци отрано, преди да се присъедините и утвърдите в компанията - по възможност по време на интервюто за работа. Така ще можете да решите дали съществува проблем, с който бихте искали да се борите (или ще прецените, че е по-добре да си намерите друго работно място).

Използвайки книгата на Вики Оливър, Bad Bosses, Crazy Coworkers & Other Office Idiots, и интервю с Лин Тейлър, сайтът Business Insider идентифицира 20 признака, че има опасност шефът ви да смаже щастието, към което се стремите, както и начини да се справите с проблема. Ето кои са първите 10:

 1. Шефът никога не греши

Една от най-големите услуги, които можете да направите на колегите си, е да се научите да признавате грешките си. Ако работодателят ви отказва да го прави, значи не е склонен да напусне зоната си на комфорт заради вас.

Независимо национално проучване на Lynn Taylor Consulting сочи, че за 91% от служителите това, мениджърът им да поема отговорност за гафовете си, е важно за удовлетворението им от работата.

„Признаването на грешките изпраща послание до подчинените, че средата е достатъчно безопасна за предприемане на умни рискове – липсата на такава среда спъва иновациите,” казва Тейлър.

2. Ръководителят ви дава прекалено много обещания

Подобни работодатели не са никак надеждни. „Може да са ви обещали цял куп повишения, допълнителни отговорности или по-голяма заплата, но в крайна сметка да се сблъсквате само с мълчание,” казва Тейлър. „Опитайте да се доберете до истината чрез имейли, ако комуникацията лице в лице не дава резултат. Ако не научите нищо и по електронната поща, имайте едно наум.”

3. Шефът ви очаква да сте като него

Повечето хора харесват себеподобните си, но добрите работодатели знаят, че различните характери обогатяват екипа. Ако шефът ви непрекъснато се опитва да проектира себе си върху всичко, което правите, опитайте да последвате 1-2 от предложенията му и да му благодарите за останалите. Останете верни на себе си, но и му покажете, че цените съветите му.

4. Има ужасния навик да ви търси, докато сте в отпуск

Работите съвестно, за да си заслужите дълъг отпуск, но работодателят ви не спира да ви търси дори тогава. За да се справите с него, Оливър съветва отрано да очертаете нужните граници.

„Тревогата от разделянето” може да се зароди, ако шефът ви ламти за власт, от която вие несъзнателно сте го лишили,” казва Тейлър. „Опитайте да му осигурите нужния комфорт, както бихте подходили към плачещо бебе – независимо дали искате да си вземете отпуск, да си тръгнете по-рано, да отидете на работа по-късно, или да идете на почивка.” Ако ще отсъствате, дайте му подробно предупреждение и го уверете, че всичко е под контрол.

5. Шефът ви е микромениджър

Държи ли се работодателят ви толкова натрапчиво и заповеднически, че ви е трудно да постигнете каквито и да било резултати? Това може да е безконечен проблем, затова се подгответе отрано.

Ако му е нужна подробна информация за всяко събрание, имейл или обаждате, водете си записки и му ги изпращайте, съветва Оливър. Работодателят ви ще смята, че има пълен контрол над ситуацията и ще ви остави на мира.

„Поддържайки постоянна комуникация с микромениджъра, ще разсеете необходимостта му постоянно да получава нова информация за случващото се и едновременно с това ще спечелите доверието му,” казва Тейлър.

6. Не иска да чуе гледната ви точка

Инатите сред работодателите се срещат толкова често, колкото и поръчките за кафе в офиса. „Но има тънка граница между това, да изглеждате непокорни, и да защитавате тезата си,” обяснява Тейлър. Ако шефът ви може да извлече някаква полза от мнението ви, имате шанс да промените поведението му.

„Преодолейте изкушението да водите същите битки отново и отново. Подбирайте аргументи, които ще ви позволят да постигнете консенсус, и докажете тезата си, ако сте истински нахъсани. Само внимавайте да не спечелите битката, а да загубите войната.”

7. Шефът ви си има фаворити

Това пречи на способността му да забелязва и оценява вашите умения и приноса ви към компанията, както и да ви третира справедливо.

„Независимо колко усърдно работите и колко добри резултати постигате, те се губят на фона на постиженията на шефския любимец,” казва Тейлър. „Струва си да се стремите да сте пример за подражание, да хвалите колегите си от вашия и другите отдели за отборните им усилия. Така изразявате признанието си към онези, които го заслужават, и демонстрирате силното въздействие, което те имат върху вас.” 

8. Рецензията, която ви дава, няма практическо значение

Чувствате ли, че не сте извлекли нищо от коментарите на шефа ви за вашата работа? Те са толкова неясни, че са напълно безполезни? Има вероятност мениджърът ви да не знае какво точно да ви каже, което значи, че той не притежава нужните за поста си качества, или пък не желае да ви бъде от помощ, казва Оливър.

Възможно е работодателят ви да укрива информация, за да има преимущество пред вас. С други думи, той не е екипен играч.

„Трябва да решите дали работата с този човек ще попречи на професионалното ви развитие, дали имате алтернатива и дали все пак е възможно да се издигнете, благодарение на общуването си с други високопоставени личности в компанията,” казва Тейлър.

9. Шефът ви се държи пасивно-агресивно или ви игнорира

Един от най-вбесяващите и очевадни признаци, че не сте случили на работодател, е липсата му на ясна позиция. „Повечето служители биха предпочели да получат критика от мениджъра си, отколкото привидно любезна усмивка, последвана от нож в гърба,” обяснява Тейлър.

Проблем имате и ако шефът ви се държи грубо. „Когато обхватът на вниманието му е колкото на муха, това не просто убива мотивацията ви, но и пречи на развитието ви,” твърди тя. „Наблюдавайте методите, които колегите ви прилагат, за да привлекат и задържат вниманието му.”

10. Работодателят ви обира всички лаври

Използва ли шефът ви непрекъснато думичката „аз”, когато говори за успеха? Пропуска ли да ви покани на събрания, на които да представите собствената си работа? Това поведение може да е умишлено - опит да задържи прожекторите върху себе си, предупреждава Оливър.

„Териториалността е в ДНК-то на всеки лош шеф,” добавя Тейлър. „Той може да иска всичката слава за себе си и да си приписва вашите заслуги. Най-доброто, което можете да направите, е да се сближите с него и да разберете къде се корени проблемът.”

Източник: BusinessInsider.com

Очаквайте продължение!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ