нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

5 бизнес мантри, които пораждат посредственост

Светът на бизнеса изобилства от несполучливи метафори, сладникави фрази за привличане на внимание и неелегантни усмивки, чиято цел е предимно да помагат на неумелите комуникатори да прикриват истината. Модерните думи и клишираните мантри изглеждат като лесен изход от всяка ситуация, но истинските резултати изискват да казвате на хората какво ви харесва и какво не, просто и ясно.

Следващия път, когато ви идва да изречете някоя захаросана фраза, помислете какво всъщност искате и какво има нужда да чуе човекът срещу вас. Ето и някои от най-безполезните изрази в бизнеса:

1. „Създай по-добър продукт.”

Защо е глупава: Не ни е нужен по-добър продукт/ капан за мишки. Настоящата версия е евтина, налична и работи чудесно. А и ако разчитате на банални съвети, едва ли скоро ще родите някаква иновация.

Алтернатива: „Не изобретявай проблеми.”

2. „Следвай страстта си!”

Защо е глупава: Понякога хората избират глупави страсти, а някои съвсем приемливи такива пък могат да ги докарат до фалит (без сън, храна и само с ходене по срещи). Това е чудесен съвет за незаконно забогателите, но повечето от нас имат сметки за плащане и кариери за изграждане.

Алтернатива: „Извличай полза от силните си страни.”

3. „Мисли нестандартно!”

Защо е глупава: Коя година сме? 1995? Ако някой иска от вас да мислите нестандартно, вероятно сам не мисли нестандартно. Проучвания сочат, че креативността не се случва по време на събрания или по поръчка. По-вероятно е да направите революционен пробив, докато сте отпуснати, а дори и по време на сън.

Алтернатива: „Не бъди робот!”

4. „Надгради до следващото ниво.”

Защо е глупава: Ако знаехте как да сторите това, вече вероятно щяхте да ръководите срещата/ отдела/ компанията и нямаше да се нуждаете от насоки. Следващото ниво е много мъгливо понятие – за стълба ли говорим, или за асансьор, или пък за къща? Какво изобщо му е толкова хубавото на това следващо ниво? Хората, които употребяват тази фраза, не знаят какво искат.

Алтернатива: „Това е Civic, а аз платих за Beemer. Постарай се повече.”

5. „Не се поти заради дреболии.”

Защо е глупава: Всяко нещо е важно за едни и маловажно за други. Само защото не постигате съгласие с някого за това какво според него е дреболия, не значи, че проблемът е незначителен. А да намеквате, че не ви пука, си е направо арогантно. Разбира се, всички искат да са като Стив Джобс, но трябва да има и един Возняк, който да се занимава с детайлите. Ценете усилията на своя.

Алтернатива: „Големите неща са изградени от дреболии. Някой трябва да се поти!”

Кери Смит, основател на Big Ass Fans, за Inc.com

още от Мениджмънт