Злоупотребата с картофи вдига кръвното

Политика за бисквитки

Прекомерната употреба на картофени ястия – пържени картофи, пюре, чипс и прочее вкусни блюда, може да има връзка с високото кръвно налягане, твърдят лекари от САЩ и Австалия.

Хората, които изяждат четири и повече порции картофи седмично, са по-застрашени от хипертония в сравнение с другите, които консумират една порция на месец. Злоупотребата с картофи предизвиква високо кръвно налягане и при жените, и при мъжете.

Причината за това, според авторите на изследването, е високият гликемичен индекс на картофите, който води до рязко повишаване на нивото на кръвната захар. Трябва да се отбележи обаче, че не всички учени са съгласни с теорията за гликемичния индекс.

Лекарите са наблюдавали 187 000 мъже и жени, участвали в 3 изследвания през последните 20 години в САЩ. Техните гастрономически пристрастия били установени с подробен въпросник, а здравето им и наличието на високо кръвно – с медицински прегледи.

Според учените замяната на една порция картофи с порция без нишесте може да намали риска от развитие на хипертония.  Те правят обаче и уговорката, че освен високото съдържание на нишесте, картофите са богати на полезния за организма калий.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Великобритания продължава да чупи рекорди по тежки горещини
Европа е изправена пред недостиг на ракети носители до 2030 г., предупреждава шефът на космическата агенция
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Гръцка платформа сравнява цените на стоките и в България
Балеарските острови затягат сигурността по суша, море и въздух преди пълното слънчево затъмнение
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка