Какво не ядат експертите в хранителната индустрия

Политика за бисквитки

Анкета, проведена сред специалисти, които се занимават с контрол върху производството на храни, разкрива тъмната страна на някои популярни продукти.

Ето кратък списък, представен от сайта Rodale, посветен на здравословно хранене.

Кълнове

Дъг Пауъл, професор по хранителна безопасност в Държавния университет на Канзас обяснява, че кълновете са били в основата на 40 процента от случаите на бързо разпространение на хранителни инфекции през последните 20 години и толкова пъти са били причина за спиране на храни, че "просто не си струва риска". Независимо дали соеви, бобени или пшенични, кълновете често се оказват заразени със саламонела, листерия или Е. coli. Податливи са на замърсяване, защото семената изискват влага и топлина, за да покълнат - условия, идеални за размножаване на бактерии.

Риба меч

Според педиатъра д-р Филип Ландриган предупреждение номер едно за жените, които са бременни или очакват да забременеят, е да избягват живака в рибата - а рибата меч съдържа голямо количество. Здравословни и незамърсени алтернативи, богати на Омега 3, са например сьомгата и обикновената скумрия.

Диетични безалкохолни напитки

Здравният експерт д-р Айзък Елиас споделя, че не консумира никакви напитки и храни с подсладители, защото данните са безопасността на много от тях (сукралоза, аспартам, ацесулфам К, неотам и др.) са обвити в противоречия и конфликти на интереси сред производителите. Независими изследвания предполагат, че преработени в тялото, тези вещества могат да причинят проблеми с метаболизма и теглото, неврологични заболявания, ставни болки, чревни възпаления и не на последно място, рак."

Храна от веригите за бързо хранене

Джоел Салатин, специалист в областта на устойчивото земеделие, обяснява, че икономическият модел на международните вериги за бързо хранене разчита на земеделие, което не се грижи за развитието и трайната доходоносност на земята. Използва вредни химикали, които не само застрашават човешкото здраве, но и почвите.

Домати в консерва

Лепилата в спойките на тенекиените консерви съдържат бисфенол А (BPA), изкуствен естроген, свързан с висок по-риск от репродуктивни проблеми, сърдечни заболявания, диабет, наднормено тегло и др. Изследванията показват, че този химикал в организма на много хора е в количество, което потиска производството на сперматозоиди и уврежда яйцеклетките. От една доматена консерва получавате 50 микрограма на литър, а това е достатъчно да повлияе върху хората, особено по-младите. Безопасната алтернатива са стъклените бутилки и буркани.

Бял шоколад

Шоколадът е не само приятно лакомство, но и източник на полезни фитонутриенти, които увеличават притока на кръв в мозъка, защитават кръвоносните съдове, подобряват настроението и концентрацията. Белият шоколад няма нито едно от тези свойства, обяснява д-р Дрю Рамзи от Колежа за лекари и хирурзи към Колумбийския университет.

Пуканки за микровълнова

Пуканките "с вкус на масло" често използват вредни химикали, които не са отбелязани на опаковката, защото точното химично название на ароматизаторите се води фирмена тайна, обяснява Александра Скрантън, научен директор на екологичната организация WVE. Можете да си приготвите пуканки с истинско масло - дори и в микровълрновата, ако използвате подходяща торбичка или съд.

Царевица

"Днешните царевични растения са по-скоро малки фабрики за пестициди с корени", пишат Мариам Хенайн и Дордж Ленгуърти в книгата си "Изчезването на пчелите". Те обясняват, че повечето царевични растения в САЩ са генетично изменени, така че или сами да произвеждат собствените си пестициди, или да понасят обилно третиране с химикали, които са проблем не само за пчелите, но и за хората. "Винаги се стремя да избягвам храните, съдържащи фруктозен царевичен сироп."

Сладолед

Всичко, от което имате нужда за един сладолед е мляко, захар и може би малко ванилия, но сладоледите в повечето големи вериги съдържат невероятно дълъг списък от овкусители, сгъстители, хидрогенирани растителни масла и какво ли още не. Сладоледът в местната сладкарница е по-малко вероятно да бъде такъв хранителен "Франкенщайн", обяснява Дейв Цинченко, автор в списание Men's Health.

Хляб

Кардиологът д-р Уилям Дейвис твърди в една от книгите си, че днешният хляб няма нищо общо с това, което майките и бабите ни са консумирали заради проведените масово през 60-те и 70-те години генетични изменения с цел увеличаване на добива. "Ако има храна, чието избягване води до екстравагантни, невероятни и неочаквани ползи, това е хлябът.  И не говоря само за белия хляб, а за всякакъв хляб - пълнозърнест, био, френски, италиански, пресен, стар и т. н."

Още любопитни новини четете в Обекти;

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"