Откриха древния произход на метаболизма

Това е като въпроса за кокошката и яйцето. Кое се е появило първо - метаболизмът, който поддържа живота, или животът, който кара метаболизма да функционира? Учени от Кеймбриджския университет са публикували изследване, според което форми на метаболизъм могат да бъдат открити дълго преди възникването на живота, пише Tech Times, цитиран от агенция Фокус. Учените са стигнали до това заключение при експеримент, симулиращ океаните на древната Земя в лаборатория. Тези “океани” са съдържали всички градивни части на живота, възпроизвеждайки първоначалния източник на всички живи създания на планетата. Анализирайки химичните реакции в древните океани, изследователите са открили, че те са близко подобие на реакциите, които протичат в телата ни, за да произвеждат енергия. Тези химични процеси може да са предшествениците на метаболизма.

Екипът е насочил вниманието си към желязото, тъй като то изпълнява ролята на катализатор и подпомага голяма част от тези реакции, така както ензимите служат като катализатори в телата ни. Учените са установили, че желязото предизвиква реакции, които включват и изключват химически процеси. Това от своя страна би развило способността на клетките да реагират на заобикалящата ги среда.

Изследователите са провели над 4000 експеримента, за да тестват хипотезата си и всички опити са показали, че произходът на метаболизма е химичен. Откритията хвърлят нова светлина еволюцията на света и човечеството. Проучването е публикувано в журнала Science Advances.