нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

14 причини да се чувствате постоянно уморени

Недоспиването далеч не е единствената причини да нямате тонус. Някои незначителни неща, които правите, или пък не правите, също може да ви изтощават – и физически, и умствено. Различни изследвания открояват някои вредни навици, предизвикващи хронична умора.

1. Пропускате тренировка, когато сте уморени

Сигурно вярвате, че това е най-правилното решение, защото така ще пестите енергия, но то работи против вас. До такъв извод достигнаха изследователи от Университета Джорджия след наблюдения на група хора с предимно заседнал начин на живот, работещи на бюро минимум по 8 часа и изпитвали хронична умора. За целите на изследването обаче започнали да третират по 20 минути през ден. Шест седмици по-късно всички докладвали, че се чувстват значително по-добре, а от умората няма и следа. Редовните физически упражнения повишават издръжливостта, помагат на сърдечно-съдовата система да работи по-ефективно и да снабдява тъканите с повече кислород и хранителни вещества. Така че, следващият път когато сте толкова уморени, че единственото ви желание е да си полегнете на дивана, излезте и се поразходете. Няма да съжалявате.

2. Не пиете достатъчно вода

Дори и незначителен процент обезводняване –около 2% от нормата се отразява сериозно на възможностите на организма. Обезводняването води до сгъстяване на кръвта, което затруднява работата на сърцето, съответно забавя се доставянето на кислород и хранителни вещества до мускулите и органите, откъдето идва и усещането за отпадналост.

3. Не поемате достатъчно желязо

Дефицитът на желязо в организма може да ви кара да чувствяте вялост, раздразнителност, слабост. Способността ви за концентрация също не е на ниво. Когато желязото не е достатъчно в организма, понижава се и съдържанието на кислород в клетките. Направете си кръвно изследване и се консултирайте с лекар. Не подценявайте това състояние, защото то може да доведе до анемия.

4. Вие сте перфекционист

Постоянният стремеж към съвършенство ви кара да работите много повече и да трупате много по-голямо напрежение от необходимото, казва Ирен Левин, професор по психиатрия от университета в Ню Йорк. „Поставяте си нереални цели, чието постигане или е невероятно трудно или е невъзможно. А резултатът е, че никога не се чувствате удовлетворени.” В такива ситуации се препоръчва да се въведат времеви граници – както за обема извършвана работа на ден, така и по конкретни проекти. Така, с времето ще разберете, че изгубеното в работа допълнително време далеч не винаги води до съвършенство.

още от Наука и здраве