Bild: Лубиц се опитал да вдигне самолета преди да го разбие

Bild: Лубиц се опитал да вдигне самолета преди да го разбие

Нови подробности от трагедията с полета на Germanwings във френските Алпи, разкри германският в. Bild. Изданието цитира подробности от предварителния вътрешен доклад на френското бюро за разследване на авиокатастрофи BEA, в който, освен безспорните доказателства, че пилотът Андреас Лубиц умишлено е насочил самолета към гибел, пише, че в последния момент той се е опитал да промени самоубийственото падане. Лубиц е направил опит ръчно да вдигне самолета, но автопилотът продължил да изпълнява зададената маневра и лайнерът се е разбил, посочва изданието като цитира данни от доклада на френските следователи.

„Какво се е случило в този момент? Лубиц внезапно се е уплашил от смъртта? Изпаднал е в паника? Или е искал да предотврати катастрофата”, пита изданието.

Мнението на шефа на френската разследваща служба Реми Шути обаче е, че не вярва, че германският пилот е искал да предотврати разбиването на самолета, се отбелязва още в материала.

Огласени по-рано данни от предварителния отчет за катастрофата във френските Алпи потвърдиха появили се информации, че Лубиц е репетирал смъртоносното снижаване на самолета по време на полет, извършен ден по-рано.

Той е извършил серия от странни маневри на път от Дюселдорф за Барселона, пише El Pais. Тогава също е останал сам в пилотската кабина за няколко минути и на няколко пъти е задал максимално снижение на самолета Airbus A320, според предварителния доклад, разпространен от френските следователи.
В документа в обем от 20 страници се посочва, че в 7,19 часа сутринта по време на полета до Барселона са били записани звуци, наподобяващи отваряне и затваряне на вратата на пилотската кабина, които отговарят на момента, в който пилотът е излязъл. Тогава самолетът е летял на височина от на 11 000 м.

В 7,20 часа контролната кула в Бордо е поискала самолетът да се снижи на височина от 10 000 м. 18 секунди по-късно обаче вторият пилот е избрал възможно най-малката височина от 30 м. Той е запазил тази настройка за три секунди, преди да я промени на най-голямата възможна височина – 15 000 м. и да понижи отново до 10 500 м.

В 7,22 часа Лубиц отново е избрал височина от 30 м., а след това я е сменил отново, преди да се спре на 7 600 м.

В 7,24 часа се е чул сигнал, отваряне на пилотската кабина и капитанът отново е влязъл. Докато командирът на полета е липсвал, Лубиц е избрал най-ниската възможна височина на полет и я е коригирал общо пет пъти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Тази нощ преминаваме към зимно часово време
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
Тръмп: Китай може да помогне на САЩ в отношенията с Русия
Откриха наскоро изчезнала картина на Пабло Пикасо