нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Накарай ги да повярват!

Снимка: Shutterstock

„Важно е да не се боим от страха, а да го използваме като гориво, което да пренесе бизнеса ни на следващото ниво. В края на краищата, страхът е енергия“, това казва известният предприемач Ричард Брансън.

Неговият извод е правилен, страхът наистина е енергия, а енергията, нека не забравяме, не може нито да бъде създадена, нито да бъде унищожена.

Представете си, че страхът е мощен ресурс и бъдете готови, във всеки един момент, да го превърнете в най-голямото си предимство, тайната съставка, която позволява на лидери като Ричард Брансън да водят и да подобряват света, в който живеем – увереността.

Скептиците може да твърдят, че за Брансън е лесно да бъде успешен предприемач, но истината е, че всеки успех е изграден върху купчина от хиляди провали.

„В деня, след като стартирахме Virgin Atlantic, управителя на банката дойде в моя дом и заплаши, че ще ни закрие. Избутах го от входа и веднага събрах моя екип, за да  измислим нещо, което да разреши проблема. Това беше много напрегнат момент“, спомня си Брансън. 

Изобретателността, работата в екип и постоянството помагат на Брансън да преодолее този проблем, но на най-вече увереността, че неговият екип може да се справи с това огромно препятствие е нещото, което му позволява да продължи напред.

Ако имате важна презентация или предизвикателно препятствие, което изисква вашето най-уверено АЗ, било то в работата или в живота, не е достатъчно просто да си кажете „Добре, ще действам уверено.“  Или „Ще излъчвам увереност, дори и да не я усещам.“ Това никога не се получава и винаги изглежда фалшиво.

Работата ми е да помогна на моите клиенти да активират своята харизма и увереност, своята „кука“, както я наричам. Куката е дълбоко емоционална нагласа, която развивате във вашето тяло и изразявате словестно. Тя ви тласка към успешната реализация на вашата задача.  

Куката има за цел да увеличи вашата увереност в рамките на секунди. За съжаление, няма универсален подход, при всеки този ефект се постига по различен начин, тъй като той се заражда в зависимост от вашата страст и емоции и от задачата, пред която сте изправени.

Наскоро помогнах на един от моите клиенти да преодолее болезнената стеснителност, която той изпитва всеки път, когато трябва да прави презентация пред 40 от най-близките си колеги.

След като свършихме по-голямата част от нашата работа, аз го попитах къде чувства вълнение, когато се сети за темата, която трябва да презентира. Лицето му светна с огромна усмивка и с детска радост той посочи панталона си. Когато го попитах за детайли, той каза, че си представя, че носи червено Speedo с логото на Ферари.

Цялото му тяло засия моментално и аз знаех, че е готов да започне презентацията. След новопридобитата  увереност той се справи перфектно .

Идеята за куката се основава на вярването, че думите ви определят вашата реалност, така че вие може веднага да се превърнете в това, което казвате, че сте.

Вашата кука трябва да бъде толкова мощна и стегната, че в момента, в който я изречете да се почувствате така, сякаш цялото ви същество се възпламенява.

Тя е помагала на мои клиенти да станат от леглото рано сутрин, да държат реч пред ООН, да отидат на интервю за работа, да рекламират бизнеса си, да сплотят екипа си и т.н.

Целта е да се направи промяна и да се получат желаните резултати.

Умните хора в бизнеса често забравят, че не става въпрос само за съдържанието. Начинът, по който разказвате една история е също толкова важен.

Дори най-привлекателната, най-гениалната идея, увита в една скучна и мудна презентация, няма да постигне търсените резултати. 

Изграждането на непоклатима увереност отнема доста време и работа. „Бездействието поражда съмнение и страх. Действието създава увереност и кураж“, както казва Брансън.

След като сте свършили своята работа, трябва да влезете в стаята със непоклатима вяра, че вие и вашите идеи, абсолютно и неоспоримо, водят до правилното решение.

Няма може би. Вие знаете точния избор. Вие сте решението.

Коментар на Joseph Pearlman за Inc.com

 

още от Техники за успех