Пазете репутацията си, когато напускате

Пазете репутацията си, когато напускате

Пазете репутацията си, когато напускате

Репутацията на човек несъмнено е неговият най-важен социален актив. Добрата репутация ще ви помогне да привлечете желаните бизнес партньори, а лошата може да ви следва като сянка и да ви препъне, когато най-малко очаквате.

Бет Каплан, бивш президент и главен оперативен директор на Rent the Runway, разказва за блога на Wharton Business School колко важно е да пазите репутацията си. Каплан, която продължава да е член на борда на Rent the Runway, обяснява как успешно е бранила своя авторите през цялата си кариера, дори когато е сменяла работните си места, сред които са организации като Rite Aid, Procter & Gamble и Bath & Body Works. Ето какво съветва тя.

1. Знайте кога е време да си тръгнете

Понякога имиджът на компанията ви може да застраши вашата репутация. През 1999 година, когато Каплан е старши изпълнителен вицепрезидент на отдел „Маркетинг“ в Rite Aid, в организацията избухва счетоводен скандал. Трима от Топ 5 на директорите се озовават в затвора. Каплан разказва, че просто се примирила в опит да спаси потъващия кораб, поне докато нейн приятел не я попитал: „Имаш чудесна репутация. Защо би останала на място, което може да я очерни?“ Този въпрос отворил очите й за факта, че потенциалното вменяване на вина по асоциация представлява твърде голям риск. На следващия ден тя подала молба за напускане.

2. Тръгнете си елегантно

Когато решите, че е време да напуснете поста си, трябва да сте много внимателни в поведението си. Лошият изход може да нанесе много щети, затова Каплан напомня, че трябва да се оттеглите елегантно. „Как си тръгвате е също толкова важно, колкото начина, по който встъпвате“, казва тя.

За да напуснете елегантно, трябва да бъдете открити и прозрачни. Говорете с високопоставените мениджъри и членовете на борда и им поднесете решението си ясно и уважително. Хората непрекъснато съдят характера ни, а лидерите трябва да стоят с вдигната глава дори в най-трудните или неловки моменти. Каплан дава за пример един от колегите си, който изнесъл финална лекция, в която резюмирал всичко, което искал да предаде като послание на своите работодатели.

Попитайте как бихте могли да сте от помощ по време на прехода и намерете начин да довършите започнатото от вас. Вашите шефове са онези, които ще пострадат от промяната, затова се уверете, че ги оставяте в добри ръце.

3. Покажете, че сте признателни

Гледайте на оттеглянето си като на последна възможност за създаване на ценни контакти. Може би ви звучи излишно, но това значи, че е необходимо да изразите своята признателност. Преди да си тръгнете, благодарете на всички, които са ви помогнали до този момент от професионалния ви път, особено на служителите си. Никога не знаете кой ще е на върха след 5 години – може пък стажантът, който ви е носил кафе, един ден да постави началото на нова успешна компания. „Благодарността е много силно оръжие“, казва Каплан. „Обещавам ви, че в свързания свят, в който живеем, репутацията ви е по-важна от всичко друго, което имате. А това има значение.“

Уил Яковиц, Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ