Никога не започвайте имейл така...

Никога не започвайте имейл така...

Никога не започвайте имейл така...

Получавам няколко хиляди имейла всеки месец. Някои от тях си струват да бъдат прочетени, но броят им е малък. Много от тях са представяния на нови продукти или услуги. Тъй като целта им е да привлекат вниманието ми, съм забелязал кои подходи дават резултат и кои не. Карането по същество, приказките за това, че се познаваме, или коментирането на актуални тенденции или някоя моя статия вършат работа.

Затова пък почти винаги подминавам имейли, които започват негативно. Те използват тактика, която вече не действа или която ме навежда на мисълта, че подателят е твърде отчаян. Ето няколко въвеждащи изречения, които обикновено ме карат да искам да натисна „Изтрий”.

1. „Знам, че сте зает, но…”

Тази фраза само ми напомня, че съм зает. Кара ме да си мисля: „Благодаря Ви! Сега е време да спра да чета имейли и да се върна към работата си.” По-добре избягвайте това въвеждащо изречение и преминете към същината.

2. „Уважаеми господине/Уважаема госпожо…”

Няколко мои приятели в сферата на маркетинга започват с „Уважаеми господине” на шега и в това няма проблем. Но ако ми пише човек, когото не познавам и който дори не си е направил труда да разбере името ми, някак си желанието ми да чета по-нататък се изпарява.  

3. „Върху какво работите сега?”

Още едно напомняне, че трябва да бачкам здраво, вместо да се ровя в пощата си. Каквото и да е посланието на съобщения с подобни въвеждащи фрази, те ме оставят единствено с впечатлението, че подателят иска да ми отвори още работа.

4. „Това може да не се отнася за Вас, но…”

Пълна липса на каквато и да е логика… Все едно ми се молят да пратя имейла директно в „кошчето”. Със сигурност има начин да преработите имейла така, че той да се отнася и за мен. В противен случай просто не го изпращайте.

5. „В случай че преразгледате тази тема…”

Този лийд е по-разпространен отколкото си мислите. На практика подателят признава, че вече съм разгледал въпросната тема. Аз пък възнамерявам скоро да не я преразглеждам.

Джон Брандън, помощник-редактор на Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ