нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

5 начина да спечелите уважението на вашите колеги

Снимка: Shutterstock

Противно на общоприетото разбиране, опитът и престижният пост в компанията не са основните фактори, които ще ви гарантират уважение на работното място.

Това са 5 начина, с помощта на които може да спечелите уважението и доверието на вашите колеги, независимо от компанията, в която работите или пък позицията, която заемате. 

1. Бъдете себе си и не играйте роля.

Понякога хората си мислят, че трябва да си създадат определена роля, за да получат желания респект. Шефовете са авторитетни фигури, търговците говорят бързо, а инженерите са зубъри - това са стереотипи, които хората следват, вярвайки че те ще им помогнат да бъдат успешни в своята сфера на работа.

Истината е, че шансът да бъдете уважаван е по-голям ако се държите естествено и не се правите на такъв, какъвто не сте.  Хората имат естествената способност да разбират, кога някой е фалшив и ги лъже. Човекът, който играе роля се приема за неблагонадежден, нестабилен и в крайна сметка за незначителен.

От друга страна, хората са привлечени от лица, които наистина са такива, каквито изглеждат. Затова, да бъдеш себе си е в основата на печеленето на чуждото уважение.

2. Покажете интерес към другите хора

Покажете искрен интерес към живота на другите хора и настина слушайте, това което те имат да ви кажат. Когато хората осъзнават, че техните думи наистина се чуват, те започват да споделят важните за тях неща, свързани с работното им място, своите мечти, страхове и цели.

Това познание ви дава представа как да си вършите работата по-добре, а също така ви помага и разберете как най-добре да помогнете на другите. Това е от съществено значение, защото всеки път, когато помогнете на човек, неговото уважение към вас се увеличава.

Когато човек разбира другите, той става по-добър в работата си. Шефовете управляват своите служители по-добре, продавачите осъзнават нуждите на своите клиенти, а инженерите работят над продукти, които повече хора биха искали да използват.

още от Техники за успех