10 доказано действащи начина да завладеете вниманието на хората

10 доказано действащи начина да завладеете вниманието на хората

10 доказано действащи начина да завладеете вниманието на хората

Навярно всеки ден се сблъсквате с растящия дефицит на внимание. Това си е сериозен, глобален проблем в този бъбрив, съвременен свят, пълен с крещящи предложения от всякакво естество.

Да привлечеш и задържиш нечие внимание – независимо дали става дума за нови клиенти, вашият шеф, или пък най-близките ви хора, постоянното ви обкръжение в деловото ежедневие е доста трудна задача. Ние не си правим труда да се замислим как всъщност е устроено вниманието. Реших да напиша цяла книга по въпроса и в търсене на тънкостите за успешен лов на човешко внимание, се зарових в хиляди изследвания, разговарях с десетки учени и бизнес лидери, за да разбера ЗАЩО ОБРЪЩАМЕ ВНИМАНИЕ НА ОПРЕДЕЛЕНИ ХОРА И ИДЕИ, А НА ДРУГИ – НЕ . В крайна сметка успях да изведа десет способа за завладяване на вниманието на хората. Те няма да ви превърнат в суперзвезда, но гарантирано ще приковават погледите и мислите към вас, когато ви е нужно.

1. Започнете с протегната ръка, в която има чаша топло кафе. Редица изследвания показват, че физическото усещане за топлина се асоциира с топлота и в междуличностните отношения. С други думи, ако искате спешно да спечелите нечие внимание, поднесете му чаша топло кафе или чай, за да стоплите чувствата му към вас.

2. Поставете в червена рамка профилната си снимка в социални мрежи. Искате да ви забелязват отдалече? Да си уреждате срещи без проблем? Широката червена рамка около изображението на човешкото лице повишава привлекателността му за непознати, сочи изследване.

3. Използвайте контрастни цветове за бутона „Купи”, когато искате да привличате нови клиенти през виртуалните комуникации. В Amazon е пълно с оранжеви и жълти бутони „Купи” и това не е случайно: те рязко контрастират с обичайните бели и сиви цветове в повечето сайтове и естествено, привличат внимание, а оттам и повече кликове.

4. Създайте изкуствен дефицит. Нашата координатна система се раздвижва, когато усетим, че достъпът ни е ограничен. Gmail и Medium привлякоха силен интерес като ограничиха броя на първите си потребители с помощта на системи на принципа „само с покани”. Бавното „изгряване” на продукта и ограниченият достъп до него често са мощен способ да се завладее вниманието на хората.

5. Правете неочаквани подаръци. Нашият мозък е настроен да обръща внимание на изненадите, които са в разрез с очакванията ни.

6. Показвайте визуално всички призове и награди, които предлагате на хората. Изследванията отново и отново доказват, че хората получават допълнителна мотивация, когато виждат желаната награда. Затова не само разказвайте за наградата, покажете я!

7. Опрете се на експертите. Нашето внимание се отнася с непоколебима почит към експертите. Затова, намерете надежден експерт, който да ви препоръчва или да се изказва във ваша подкрепа.

8. Заложете на тълпата. Ние се доверяваме на мъдростта на тълпата – без това доверие сайтовете нямаше да имат потребители например.Тълпата, освен всичко друго гравитира към места и събития, в които може да участва и да оказва директно влияние.

9. Прекъсвайте на най-интересното място. Обсебени сме от завършеността – това е вродена, ненаситна потребност, защото се чувстваме некомфортно в условията на неопределеност. Не се страхувайте да завършвате своите истории с неочакван обрат, който създава усещане за очакване. Спомнете си как  Стив Джобс завършваше своите презентации с думите: „И още нещо...”

10. Потвърждавайте, че вашата аудитория е специална. Всеки от нас има вродената потребност да получава одобрението на другите, това ни създава усещане за съпричастност. Не е случайно, че най-великите проекти, стартъпи и марки винаги градят около себе си трайни, отбрани общества.

Бен Пар — съосновател на DominateFund, бивш редактор на Mashable, автор на книгата Captivology.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ