Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

3 признака, че сте прекалено умни за работата си

268

Да остана или да си тръгна? Почти всеки, който иска да стане предприемач, да започне самостоятелен бизнес, се сблъсква с този въпрос на даден етап от кариерата си. Формално, работата ви е напълно прилична, но не можете да се избавите от настойчивото желание да я зарежете и да започнете нещо радикално нова. Кое е правилно – да се държите здраво за сигурното работно място или да послушате вътршения си глас?

Обикновено и за едното, и за другото има всякакви аргументи „за” и „против”. Но категоричният ясен признак, че е време за ново начало е, когато престанете да виждате предизвикатества в това, с което се занимавате. Един от най-успешните начини да станете по-умни например е да си осигурите обкръжение от хора, които са по-умни от вас. Тогава постоянно ще напускате зоната си на комфорт. Ако сте прекалено умни за настоящата си работа, това просто няма как да се случи, казва Лиз Райън, основател и изпълнителен директор на компаният Human Workplace.

Въпросът е как точно да разберем дали прекалено се вглеждаме в себе си или наистина е време да си потърсим работа с по-високи изисквания? Райън дава няколко съвета.

1. Проблем? Какъв проблем?

Никога на нищо няма да се научите, ако вършите едно и също по един и същи начин. Възможно е на някои ваши колеги да им е интересно да повтарят отново и отново едни и същи схеми, но това едва ли ще ви е от полза, ако искате да се развивате. „Може вашите колеги да са най-милите хора на планетата, но ако не ви разбират когато излизате от рамките със своите идеи, или не са в състояние да водят разговор за нещо друго извън традиционните си методи на работа, вие явно не сте на подходящото за вас място”, казва Райън.

2. Никой не е подходящ за наставник

Струва си да го повторим: общуването с умни хора ви прави по-умни. Ако се огледате в професионалното си обкръжение и не откриете някого от когото бихте искали да се учите, това е сигнал за тревога. Запитайте се: „Кой ми е равностоен? С кого общуването на работа стимулира мисленето ми? От кого вземам пример и се уча?” Ако няма такива хора, време е да планирате промяна.

3. Ръководството няма ясно виждане за бъдещето

Трудно е да вървиш напред, ако не знаеш каква е крайната цел. А тази цел – ако самите вие не сте на висока позиция – трябва да се посочва отгоре. Ако искате да разберете накъде се движи организацията, но чувате само тишина по въпроса, то пространството за смислена работа явно е ограничено. Невъзможно е да се постигне нещо достойно, работейки за човек, който няма стратегия и дори не се сеща откъде да я вземе. Шефът трябва да е такъв, че да имаш желание да се учиш от него, обобщава Райън.

Източник: списание  Inc.

още от Техники за успех
14
Понеделник
Октомври