нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

5 изпитани начина да победите страха

Искате да разширите хоризонта си? Да станете по-смел човек и истински да се порадвате на живота? Тайната не е да сте безстрашни. По-скоро се състои в това да си признаете кое ви плаши. След това използвайте това познание, за да тласнете себе си по-напред, отколкото въобще сте си мисли, че можете да достигнете. Как да го сторите? MSN Living изброява пет изпитани стратегии да преодолеем страховете си още докато ефектът им е най-силен. Съветите са следните:

Разкажете си история

Ако нещо ви плаши, опитайте да говорите за него максимално спокойно, равнодушно и без да проявявате емоция. Сякаш описвате какво виждате на някаква снимка. Говорете фактологично. Например: „Самолетът се издига. Момичето закопчава колана на седалката си. Тя държи книга“. Изследване на Колумбийския университет в Лос Анджелис показва, че когато хора били помолени да разглеждат плашещи ги снимки и след това да опишат видяното безпристрастно, сякаш разказват история, активността в зоната на мозъка им, която регистрира страха им, е намаляла значително. Същевременно мозъчните процеси по отношение на самоконтрола са се засилили.

Дишайте дълбоко

Поемането на въздух от стомаха - диафрагменото дишане е незабавен лек срещу паниката, за който всички знаем, но малцина сред нас се досещат за него в критичния момент. Този вид реакция е полезна и работи. Вдишайте въздух дълбоко, задръжте го в себе си четири секунди и след това го издишайте бавно. Продължете да го правите няколко минути. Това упражнение всъщност извежда вниманието ви от главата ви и насочва мисълта ви към тялото, като ви разсейва от мислите, които ви плашат. Освен това предизвиква оросяване на мускулите и ги зарежда със сила за предстоящата ситуация.

още от Техники за успех