нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

9 фрази на колебание, които може да премахнете от работния си език

Няма значение колко години опит и бели коси има човек в сравнение с колегите. Всеки е назначен да върши някаква работа и да работи заедно с други, така че е важно да се смятаме за равни на останалите. Колкото по-равни на всички се чувстваме на работа, толкова повече ще ни уважават.

Дали се чувстваме така, личи от фразите в работното ни говорене. Има някои често срещани изказвания сред тях, които ни правят в очите на околните некомпетентни, дори да не сме. Полезно е да ги премахнем, посочва материал нв американския сайт Business Insider. Кои са? Авторите дават следните примери: 

"Не знам". Със сигурност няма нужда да имате всички отговори, на всички въпроси, по всяко време. Но като отговаряте така на колегите, може да им се стори, че не се вълнувате от работата, че не ви интересува какво се лучва наоколо или че искате по-скоро да свърши денят. А може и да ви сметнат за некомпетентни. Авторът на сайта The Daily Muse Сара МакКорд предлага алтернативни отговори като "Ами, мога да ти кажа, че този доклад беше принтиран в петък", или "Това е точно въпросът, на който и аз търся отовор". Може също да опитате да се сдобиете с информацията от някой друг. Например с "Да попитаме Х да потвърди?". 

"Трябва да питам шефа ми". Разбира се, почти винаги има някои висшестоящ за допитване преди служебно решение. Но това не означава, че трябва да завършвате често разговорите с това изказване. Така мотивирате останалите да мислят, че не сте човека, който взема финалните решения и обезценявате присъствието си. Вместо това, опитайте със "Звучи страхотно, нека да проведа няколко разговора в екипа преди да придвижим нещата напред". 

"Това добре ли е?". Пропуснете въпроса. Той оставя впечатление, че сте слаб човек, който търси социално одобрение в работните проекти, вместо да сте творческата личност, която държи на идеите си и работата си и ги отстоява. Ако някой сам дойде и каже, че нещо не е добре, тогава вече има повод да се замислите и да потърсите честните отговорите за себе си. 

"Аз съм нов във фирмата", или "Аз съм на позицията в другия отдел". Ако нямате впечатляваща работна позиция, няма нужда да уведомявате целия свят за това. Особено ако говорите като лице на фирмата пред клиенти и партньори. В следващия си имейл заменете, например, "Аз съм младши асистент маркетинг в Monster Co.", с "Работя за маркетинг отдела на Monster Co.".

"Много", "изключително", "страшно". Още в началния неписан кодекс на професионалиста е записано правилото "Премахни всички ненужни определения в езика си!". Допълнителните думички добавят емоция в работната комуникация, която трябва да звучи като целенасочено, фактически-ориентирано говорене. "Невероятно съм нетърпелив да започнем, но съм ужасно зает тази седмица" не е добър вариант. По-добре използвайте "Нетърпелив съм да започнем, но съм ангажиран в проект тази седмица". 

"Здрасти, аз съм (Джули)!". Заменете поздрава със "Здравейте, аз съм (Джули Уокър) от отдела по (маркетинг)". Такова е по-професионалното представяне. 

"Аз", "аз", "аз". Многократната употреба на "аз" в изреченията може да внуши на околните, че сте твърде властна и самоуверена личност, обяснява психолог от Тексаския иниверситет. 

"На лице съм в което и да е време, когато ви е удобно". Наистина ли? По-скоро опитайте с "В сряда и четвъртък следобед звучи добре, тогава съм налице и имам гъвкав график". 

"Надявам се да ви чуя скоро". Ако пишете работни имейли и завършите така, звучи сякаш сте отчаяни и ви се струва, че получателят няма голяма вероятност да се свърже обратно с вас. Вместо това, излъчавайте увереност и разговорът ще продължи. 

още от Техники за успех