Скок на приходите от чуждестранни туристи

Скок на приходите от чуждестранни туристи

Скок на приходите от чуждестранни туристи

Приходите от чуждестранни туристи са нараснали за първите осем месеца на 2014 г. с 4,1% на годишна база, до 2,325 млрд. евро.  Това разкри служебният заместник-министър на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференция за отчитане изпълнението на проекта за провеждане на интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари в чужбина..

По думите му ръстът на броя чуждестранни туристи, посетили страната ни през първите девет месеца на годината, е 5.6%. Общо те са 6 245 794, без транзитно преминаващите, като най-силно увеличение има при посещенията с цел гостуване – ръст от 151 на сто.

Проектът „Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари" е на стойност 7,28 млн. лева и се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие" чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС. Проектът се изпълнява за 36 месеца – до април 2015 г., и включва дейности за изграждане на имидж на България като целогодишна туристическа дестинация с богати възможности за туризъм.

Целта на кампанията е ефективна комуникация и максимално достигане на посланията до целевите аудитории на всеки един от 6-те пазара – Русия, Украйна, Румъния, Германия, Швеция и Полша, подчерта Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в МИЕ и ръководител на проекта. Според нея основните послания на кампанията са свързани с повишаване степента на информираност за България като целогодишна туристическа дестинация и страна с богати възможности за лятна и зимна почивка, с древна култура, богата на исторически и архитектурни паметници, с минерални източници, с красива и съхранена природа.

Промотирането на страната ни на германския пазар включва осъществяване на телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, съвместни акции с туроператори, журналистически посещения и пресконференции на стойност 1,8 млн. лева. Кампанията ни на пазар Русия на същата стойност обхваща и външна реклама, уърк-шопове, презентации и срещи.

За Румъния договорените средства за цялостното изпълнение на проекта включват  осъществяване на телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, журналистически посещения, презентации и PR дейности. Кампанията на пазар Украйна за същите дейности ще струва близо 454 хил. лева.

За сравнително новите за популяризиране на националния ни туристически продукт чуждестранни пазари като Полша и Швеция са планирани PR и рекламни дейности, ориентирани не само към морския туризъм, но и към културен, балнео и спа туризъм и голф.

По време на пресконференцията зам.-министър Ботев допълни, че по друг един проект по ОП „Регионално развитие" – „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България", предстои стартиране на интегрирана кампания, като изпълнението му ще приключи през септември 2015 г. Неговият прогнозен бюджет е 3, 15 млн. лева.

Предстои удължаване на срока с Управляващия орган във връзка със стартирането на мащабна кампания за България и възможностите за целогодишен туризъм в четири водещи паневропейски телевизии, които са заложени в досегашния програмен период.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ