7 личностни характеристики, присъщи на добрите служители

7 личностни характеристики, присъщи на добрите служители

7 личностни характеристики, присъщи на добрите служители

За успеха в професията, най-важна е добрата работа в екип. Всеки индивидуален успех се дължи на екипно сътрудничество. 

Ако искате да бъдете ефективни на работа, трябва да сте готови да работите с други хора, това е истината. Ако сте мениджър, знаете че е много важно да наемате служители, които показват желание да участват в отбор и да сътрудничат. 

Кои са най-важните личностни характеристики, които говорят че съответният служител е екипен играч? Нийл Пейтъл коментира темата в списание Entrepreneur от САЩ. Той изброява следното: 

1. Надеждност.  Стойността на препоръките е доста по-незначителна в днешния свят на международния бизнес, а това означава, че вниманието на мениджъра трябва да се насочи в друга посока. Вместо да се концентрира над всички подробности в CV-то на кандидата, той може да потърси отзив за човека от колегите му от предходната работа. Бил ли е успешен човек? Колко време е прекарал, заемайки този пост? Защо е напуснал? Това са въпроси, които могат да разкрият много повече за кандидата, отколкото информацията в CV-то му.

2. Увереност. Когато нещата не вървят добре, увереният служител винаги е готов да се изправи срещу проблема. Твърде често хората чакат някой друг да говори пръв. Ценни са кандидатите за работа, които са достатъчно уверени да изразяват своето мнение и да създават култура, насърчаваща открити разногласия и алтернативни гледни точки. Освен че увереният служител лесно започва разговори и може да действа независимо, той пренася своята решителност и върху своите клиенти и колеги. Всички работим по-добре с хора, на които имаме доверие. Вярваме на тези, които са сигурни в своите умения и способности. Независимо от ролята и поста, които заемат. 

3. Подходящ външен вид. Външния вид е важен на работното място, то се знае. Независимо колко привлекателен е някой, добре облечените служители оставят по-добро впечатление. Най-добрите случжители обикновено се обличат по начин, които да е в хармония с имиджа на фирмата. Целта не е всички да изглеждат по един и същи начин, а да се придържат към определен професионален стандарт, който се базира на общоприетите норми и порядки в сферата на работа.

4. Опит. При наемането на нови служители се отделя специално внимание на техния работен стаж и предходни практики. Важно е да се задават конкретни въпроси, които да показват подробни познания за индустрията, в която работят. "Какво научихте?", "Пред какви предизвикателства бяхте изправени?" и други са обичайните питания. HR-ите слушат внимателно, за да разберат дали кандидатите за работа се чувстват комфортно, когато говорят за предходните си занимания. Наблюдават дали използват професионални клишета, или отговорите им са конкретни. 

5. С тях се работи лесно. Дните на самостоятелна работа вече са в миналото. Днес най-добрите служители във всяка област са тези, които работят добре с другите. „Можеш да спечелиш повече приятели за два месеца като искрено се интересуваш от другите, отколкото за две години, като се опитваш да ги накараш да се заинтересуват от теб“, както казва Дейл Карнеги. Търсят се лица с положителен поглед над нещата, които се усмихват и гледат хората в очите. Мениджърите се пазят от хора, които постоянно се оплакват. Обикновено дали човек е такъв се разбира от отговорите му на интервю за работа. Всеки има неща, които не харесва в бившия си работодател, но най-добрите служители имат чувство за такт и пазят тези оплаквания за себе си, особено по време на интервю.

6.Внимание към детайлите. Вниманието към детайла е ключов индикатор за успех в бизнеса. Това е особено вярно, ако служителят заема позиция, която изисква технически и математически познания. Хората, които отделят повече внимание на детайлите, са по-склонни да правят повторна проверка и да издирват дори най-малките неточности, преди да определят своята работа като „готова“.

7. Емоционална интелигентност. Така наречената „академична интелигентност“ , която се създава целенасочено в училищното и в университетското обучение, не е единствената форма на интелигентност. Истинската интелигентност е много повече от парче хартия от университета. Тя идва от опита и преживяванията в реалния свят, или това, което наричаме емоционална интелигентност.

Има редица въпроси за интервю, с помощта на които може да се прецени нивото на емоционална интелигентност на човека. Например, комбинация от логически въпроси и такива, които показват способности за решаване на проблем.

"Намирането на добър служител е трудна работа. Лично аз прекарвам повече от 100 часа в процеса на намиране на перфектния кандидат. Ако обаче знаете какво търсите, тази задача може да бъде много по-лесена. Наблегнете на характеристиките, които са най-важни за вашия бизнес. Създайте въпроси за интервю, които ще отсеят възможно най-точно кандидатите, притежаващи желаните от вас качества", съветва Нийл Пейтъл. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ