30 милиона опасни за въздуха дизелови коли се движат по пътищата на Европа

30 милиона опасни за въздуха дизелови коли се движат по пътищата на Европа

30 милиона опасни за въздуха дизелови коли се движат по пътищата на Европа

29 милиона коли с дизелов двигател, които се движат по пътищата на страните от ЕС, отделят много повече замърсяващи газове от разрешения лимит. Това е изводът от проучването на неправителствената организация Транспорт и околна среда (ТОС), публикувано днес по случай първата година от избухването на скандала около дизеловите автомобили на Volkswagen, предаде Франс прес.

Преди година германският автомобилен концерн призна, че е използвал манипулиращ софтуер, с който се занижават показанията за отделяните замърсяващи газове.

Това обаче е само "видимата част най айсберга", посочват експертите на неправителствената организация, която с това изследване цели да покаже шокиращия брой "мръсни" дизелови автомобили по пътищата в ЕС и слабата регулация на националните власти в тази област.

ТОС е събрала данни за 230 модела въз основа на проучвания, направени от френското, британското и италианското правителство откакто избухна "Дизелгейт", както и на някои обществено достъпни данни.

Над 80 процента от колите с норми Евро 5, продадени между 2010 и 2014 година, отделят три пъти повече газове от определената норма за емисиите на азотен окис при лабораторни тестове.

При колите с Евро 6, продадени от 2015 година, това съотношение е две трети.

Тази коли се движат най-вече по пътищата на Франция (5,4 милиона) и Германия (5,3 милиона, Великобритания (4,3 милиона) и Италия (3,1 милиона).

Сред най-големите замърсители ТОС посочва Renault-Dacia, твърдейки, че колите с дизелови двигатели от тази марка са "най-мръсните" за нормата Евро 5, защото емисиите им при движение по пътищата са близо осем пъти над определения лимит при лабораторни тестове.

Следват моделите на Land Rover, Hynday, Opel-Vauxhall, сред които е и Chevrolet, друга марка на групата General Motors и Nissan.

Оказва се, че тестваните коли на тези автомобилостроители отделят повече емисии от марките на Volkswagen, чиито коли по стандарта Евро 6 са най-слабо замърсяващи.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ