5 прогнози как 5G ще промени автомобилния сектор

5 прогнози как 5G ще промени автомобилния сектор

5 прогнози как 5G ще промени автомобилния сектор

Мултинационалната корпорация за интернет свързаност и информационни центрове Equinix  обяви 5 прогнози как 5G технологията ще промени автомобилния сектор. Анализът разкрива еволюцията в свързаното шофиране и нови услуги, основани на обработка на данните в реално време. Ето какво гласят те:

1) 5G технологията има потенциала да доведе до съществен прогрес не само в автоиндустрията, но и в цялостната мобилност на бъдещето. Въпреки това е нужно високо ниво на съвместимост, за да бъде осъществен този потенциал. Следователно се очаква, че производителите на авточасти и системи, ще се отдръпват все повече от централизираната IT архитектура в полза на динамичен подход, основан на сътрудничество, споделяне на данни и съдействие между конкуренти в сектора чрез консорциуми и нови партньорства.

Според четвъртото издание на Глобалния индекс за взаимосвързаност (GXI), пазарно проучване, публикувано от Equinix, глобалният капацитет на инсталираната частна взаимосвързаност в сектора на телекомуникациите ще нарасне с 50% на годишна база между 2019 г. и 2023 г. до 5 071 терабита, което представлява 31% от общия капацитет за взаимосвързаност.

2) 5G ще доведе до голям ръст на данните в автоиндустрията. Очаква се, че за свързаните автомобили потокът на данни ще достигне 1 гигабайт на ден за всеки един автомобил. Прогнозира се, че той ще нарасне с близо 30 пъти до 1 терабайт данни за автомобил месечно до 2025 г., тъй като ще има увеличение на функционалностите.

Това води до нужда от значително по-голям капацитет и способност за по-бързо обработване на данните по-близо до крайните потребители и мобилните устройства в дигиталната среда. В допълнение новият стандарт за 5G има по-ограничен обсег от 4G, поради по-високите радиочестоти, които налагат на операторите да внедряват повече оборудване, оптичен капацитет и точки за агрегиране на мрежи, за да покрият същата географска зона. Следователно Equinix очаква, че ще има значителен ръст на периферните изчислителни нужди. Започвайки от гъсто свързани градски центрове, където дигиталните инфраструктури са внедрени, въвеждането на 5G ще доведе до разширение на капацитета за “Multi-access edge computing” (MEC), което би приближило облачните решения до дигиталната среда и ще осигури физически и/или виртуални изчислителни ресурси с много ниски забавяния. Това подобрява производителността на приложенията, надеждността и ефективността на мрежата като цяло. Големите центрове за колокация и взаимосвързаност имат централна роля в този процес, тъй като предоставят на доставчиците на мрежови услуги директни и защитени точки за взаимосвързаност и агрегация между 5G възли. Това позволява на 5G операторите да намалят своята употреба на по-малки локации в дигиталната среда, с което да минимизират директните инвестиции.

3) 5G ще подпомогне напредъка в сферата на технологията V2X (автомобил до всичко – vehicle-to-everything), която позволява на превозните средства да комуникират с други превозни средства, пешеходци и инфраструктурата, управляваща пътищата, трафика и IT. Тази комуникация ще доведе до по-сигурни и по-малко задръстени пътища с подобрен шофьорски опит.

До 2025 г. способностите на V2X за автомобили и инфраструктура ще са набрали скорост на пазара, като се очаква внедряванията да започнат още в края на 2020 г. С CAGR от 28%, очаква се, че размерът на пазара на V2X ще достигне обем от над 30 милиарда щатски долара до 2035 г. 

Equinix очаква, че това развитие ще започне в гъсто взаимосвързани градски центрове с достатъчно налични възможности за периферни изчисления. За да се реализират ползите от приложението на V2X и умните градове, е необходима отворена и неутрална инфраструктура, която осигурява взаимосвързаност на участниците в бъдещата екосистема за мобилност, доставчиците на мрежови и дигитални услуги, и други компоненти на градската инфраструктура. Тази основа ще позволи на превозните средства да обменят данни и ефективно да анализират заобикалящата среда и участниците в движението.

4) Докато преди автомобилните производители основно се бяха фокусирали върху инженерни подобрения, преходът към свързани, автономни, споделени и електрически (CASE) превозни средства – ускорен от разширението на 5G, води до преосмисляне на бизнес моделите и поставяне на все по-голям приоритет върху услугите, базирани на данни. McKinsey очаква, че до 2023 г. 46% от ръста в приходите в автомобилния сектор ще идва от дигитални услуги.

5G е може да поддържа много по-висока скорост на данните, по-малки забавяния, повече едновременно свързани устройства, подобрена мобилност, както и по-добра мрежова ефикасност. Това проправя пътя на ОЕМ производителите да инвестират в авангардни цифрови услуги, включително усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), висока разделителна способност (HD) и разширена и / или виртуална реалност (AR / VR) информационно забавление (infotainment), в допълнение към услуги за мобилност като интелигентно паркиране и сигурност на движението.

За да увеличат потенциала за печалба и да дадат възможност за развитие на нови услуги с минимални забавяния, 5G операторите и ОЕМ производителите ще се възползват от партньорските екосистеми в центровете за данни. Това може да са екосистеми, свързани с дигиталния бизнес, мрежов пиъринг, мобилни и IoT технологии, както и услуги от ключовите големи доставчици.

5) Освен ползите за водача, 5G се очаква да промени автомобилното производство. Събирането на данни и анализа им чрез IoT устройства – в допълнение с по-бързите скорости на предаване на данните, ще даде възможност за повече проследимост по време на целия процес на производство. Свързаните сензори помагат на производителите да извличат смислени/значими данни от взаимодействието в реално време между машини, системи, активи и неща.

Като се започне от внедряването на частни 5G мрежи на място, Equinix очаква, че производителите на оригинално оборудване все повече ще се възползват от 5G за реализацията на сложни IIoT проекти. Например, планирана поддръжка, която значително може да намали оперативните разходи и времето на неналичност. IoT може също да се използва за наблюдение на веригите на доставки, като оптимизира ефективната употреба на оборудването. Очаква се 5G да спомогне за по-широкото използване на роботиката в автомобилните линии за асемблиране, като позволи оптимизиран процес на наблюдение и употреба на данни от IoT сензори/датчици. Това ще доведе до по-висока точност/прецизност и намаляване на разходите.

За да работят добре заедно и да осигуряват по-надеждни данни, тези устройства трябва да са динамично свързани с мрежи, облачни технологии и дигитални екосистеми чрез бърза и сигурна взаимосвързаност, с минимални забавяния. ОЕМ производителите на автомобили могат да се възползват от директна частна взаимосвързаност, за да се свържат с възникващи/развиващи се/зараждащи се IoT екосистеми и водещи доставчици на облачни услуги. Това ще им даде възможност за на иновациите за развитие на свързана, интелигентна и устойчива мобилност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ