Затвори

Групата Renault-Nissan-Mitsubishi ще произвежда съвместно половината си модели до 2025-а

Снимка: Getty Images

Автомобилното обединение Renault-Nissan-Mitsubishi обяви, че до 2025 г. ще разработва и произвежда съвместно близо 50% от моделите си с цел да се засили рентабилността на трите компании. Очаква се новата схема да доведе до намаляване на разходите и инвестициите за всеки модел до 40%, информират Ройтерс и Франс прес. 

Стратегията се основава на схема "водач-последовател" ("leader-follower"), с референтно предприятие за всеки модел, географски район и технологии, като другите две се възползват от уменията и промишлените мощности на водача. Така синергиите ще се засилят, за да се оптимизира подялбата на фиксираните разходи, както и експлоатацията на активите на всяка компания, посочва групата. 

Целта е да се укрепи стратегията за стандартизация от платформата до готовия автомобил. Производството на разработените коли ще се извършва в един единствен завод на групата, когато това бъде уместно. 

Например модернизацията на високопроходимите средно големи Рено Каджар (Renault Kadjar) и Нисан Кашкай (Nissan Qashqai) ще се ръководи от Nissan, а обновяването на малките градски 4х4 като Рено Каптюр (Renault Captur) и Нисан Джук (Nissan Juke) ще се ръководи от Renault. 

Що се отнася до географското разпределение, Нисан ще стане референтен за Китай, Северна Америка и Япония, а Рено - за Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка. Mitsubishi става лидер за страните от Югоизточна Азия и Океания, информира БТА. 

Трите компании ще си разпределят и отговорностите по множество ключови технологии. Nissan ще оглави безпилотните коли и двигателите на бъдещите електрически модели. Renault ще отговаря за свързаните с интернет технологии, основаващи се на операционната система Андроид (Android), използвана в цял свят освен в Китай, където Nissan ще бъде водещ. Френският автомобилостроител ще ръководи и електрическото и електронно оборудване на автомобилите. Mitsubishi става референтен за хибридните технологии (бензин-електричество) на средно големите и големите автомобили. 

Междувременно, Renault представи в петък планове за драстични икономии, включващи закриване на обекти и съкращаване на 15 000 работни места в цял свят, от които 4500 във Франция. Мярката се предприема в рамките на план за икономии за 2 милиарда евро за период от три години, включващ преструктуриране на инженеринговата дейност и средствата за производство.  Планът на групата, обединяваща пет марки - освен Renault, също и Алпин (Alpine), Дачия (Dacia), Лада (Lada) и Самсунг мотърс (Samsung Motors) - засяга четири обекта във Франция: в Кодан, Шоази-льо-Роа, Диеп и Мобьож. Той включва и прекратяване на производството на автомобили във Флен и спиране на модела Зое (Zoe) след 2024 година. Заводът там ще бъде преструктуриран и ще поеме дейността на обекта в Шоази-льо-Роа, където 260 души работят по рециклиране на авточасти. 

Ден по-рано, от японския автомобилен производител Nissan Motor Co. обявиха, че затварят за постоянно заводите си в Барселона, в каталунската област на Испания. В резултат на това решение близо 3 хил. души ще останат без работа. Властите предварително са отправили предложения за запазване на завода и са призовали ръководителите да помислят за алтернативи, но безуспешно. Профсъюзите на работниците предупреждават, че още 25 хил. работни места са застрашени индиректно. В момента компанията преминава през дълбоко преструктуриране, като се фокусира върху Китай, Северна Америка и Япония. Nissan ще остави Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка на партньора си Renault, а Югоизточна Азия и Океания – на Mitsubishi.

още по темата
още от Автомобили