Малко бижу за големия град

Малко бижу за големия град

Малко бижу за големия град

Трафик, трафик, трафик. Ежедневно се сблъсквамe с този нарастващ проблем в големия град. Паркирането е пълен кошмар. Всеки се бори със зъби и нокти за удобните места, а за останалите се изискват майсторски умения и множество маневри. Прибирайки се вкъщи често се чудим работата ли ни измори повече или изнервеното шофиране. Но вече има решение за тези проблеми. То се казва Renault Clio. Малко, пъргаво, икономично и изключително лесно за паркиране. Истинско бижу в кошмарния за каране голям град.

През последните години все повече автомобилни компании насочват вниманието си към така наречените субкомпактни автомобили заради ниските цени и гореспоменатите предимства в големите градове. От Renault са пионери в този сегмент, а Clio отдавна се е наложил като един от лидерите. Неотдавна френската компания представи фейслифт на четвърто поколение Clio, което зарадва многото фенове на модела.

Обновеното Clio не се различава особено много от предшественика си, но дизайнерите са направили малки промени, но много на място.

Най-съществената е във фаровете. Досегашните дневни светлини, които седяха като допълнително монтирани, са премахнати и заменени с т.нар. full-LED светлинен подпис. S-образните дневни светлини правят предницата на новото Clio изключителна. Отзад светлините също са променени. Вкарани са ръбати стопове, които придават 3D ефект. Задната броня е претърпяла пластична промяна, която придава на автомобила усещане за здравина. Към съществуващите цветове са добавени четири нови (Intense Red, Titanium Grey, Pearly White и Iron Blue), а също нови джанти и тасове.

Новото Clio е модерно не само отвън, но и отвътре.

Интериорът е получил стилен редизайн. Използвани са много по-качествени материали. От волана са премахнати част от пластмасовите компоненти, като така се придава по-луксозно усещане. Седалките са по-спортни, давайки усещане за повече сигурност и стабилност на водача. Най-голямата промяна обаче е постигната при обезшумяването на купето. Дори и при скорост над 140 км/ч. шумът не е дразнещ. Скърцания и паразитни шумове липсват напълно.

Последната дума на техниката за бордова свързаност

Относно мултимедията и свързаността, новото Renault Clio е претърпяло сериозен напредък. Още от базовото ниво на оборудване се предлага Системата R&Go®, позволяваща моментално свързване на автомобила със смартфона на потребителя.

Средните нива на оборудване Clio идва с Media Nav Evolution. Лично тествах тази система и се убедих, че е на много високо ниво. Лесна за използване, с много възможности. Навигация с информация за трафика е на 7-инчов сензорен дисплей, Bluetooth свързаността позволява използването на телефона и слушането на музика от смартфон, както и камера за движение на заден ход и функция Driving Eco2, която предлага на водачите информация за стила им на шофиране и съвети как да подобрят разхода на гориво.

Най-високото ниво на оборудване е окомплектовано с Renault R-LINK Evolution - последната дума на техниката за бордова свързаност. Интегриран 7-инчов таблет дава възможност на потребителите да увеличават, намаляват или местят образи. Навигационната система е ТomTom®, включваща информация за трафика в реално време (услуги TomTom® Live) и предупреждения за пътна безопасност (Coyote Series). Чрез R-LINK Evolution управлението на асистиращите системи е на една ръка разстояние.

Озвучаване от Bose

Новото Clio дава възможност на водачите да се изолират изцяло от външния шум и да се пренесат на концерт или опера, докато шофират из натоварените улици. Това става благодарение на озвучителната система, която е оборудвана с колони на Bose. Звукът е много чист, а ако обичате да слушате силно музика, няма да останете разочаровани.

Двигатели, икономичност, поведението на пътя

Тук Renault ме впечатли най-много. Новото Clio се предлага с 6 агрегата – три дизелови и три бензинови. Clio-то, което тествах, беше с новия бензинов двигател TCe 120. Оборудван с шестстепенна автоматична трансмисия (EDC) с два съединителя пъргаво се провирах между останалите коли в задръстванията. 1,2-литровият двигател, с турбина, изважда впечатляващите 120 к.с., което на това малко купе прави усещането, че караш спортна кола. Въртящият момент е 205 Нм, постигани при 2000 об./мин. Пъргавият двигател работи в страхотен синхрон с автоматичната трансмисия. Разходът е доста приличен. На смесен цикъл ми даде малко над 6 литра на сто километра, като мога да твърдя, че въобще не съм го жалил.

Другото, което доста ме впечатли е поведението на пътя. Воланът е много директен, а окачването е перфектно балансирано – нито много меко, нито много твърдо. В завоите с голяма скорост новото Clio се справя без проблеми, което прави автомобила доста лесен за управление.

В заключение убедено казвам, че новото Renault Clio е идеалният автомобил за градски условия, с много екстри и удобства. Цените започват от 21 990 лв. с ДДС, а повече подробности можете да видите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ