Maruti Suzuki се стреми да пробие в сегмента на премиум автомобилите

Maruti Suzuki се стреми да пробие в сегмента на премиум автомобилите

Maruti Suzuki се стреми да пробие в сегмента на премиум автомобилите

Maruti Suzuki, най-големият производител на автомобили в Индия, се стреми да пробие в сегмента на премиум автомобилите с новия си седемместен автомобил, тъй като все по-голям брой купувачи избират по-големи автомобили с много функции, предава Ройтерс.

Известен с малките и компактни автомобили, които са на цени под 1 милион рупии (12 000 долара), Maruti пусна в сряда седемместния автомобил Invicto с хибридно задвижване, започващ от около 2,5 милиона рупии (30 000 долара).

Компанията има за цел да повиши имиджа на марката си и да навлезе в сегмент, в който вижда бърз растеж, тъй като покупателната способност на индийските купувачи на автомобили се увеличава, каза главният изпълнителен директор Хисаши Такеучи при представянето.

"Това наистина е голямо предизвикателство за нас да навлезем в този сегмент, защото досега нямаме опит в продажбата на такъв вид продукти. Но пазарът се развива бързо и без премиум многоцелево превозно средство (MPV), сегмент, който очаква да расте, Maruti рискува да загуби дял от конкурентите си", каза Такеучи пред репортери.

Той добави, че Maruti инвестира в удвояване на годишния си производствен капацитет до 4 милиона автомобила до края на десетилетието от 2,2 милиона днес, разширяване, което очаква също да удвои оборота на компанията.

Maruti, мажоритарен собственик на японската Suzuki Motor, направи името си като автомобилна марка за масовия пазар, предлагаща достъпни цени и ниски разходи за поддръжка. Когато става въпрос за премиум автомобили или такива, които обикновено са на цена над 2 милиона рупии, купувачите са склонни да се насочат към автомобили като Toyota Motor или Volkswagen, казват анализатори.

След COVID-19 все повече индийци харчат пари за по-големи, по-луксозни автомобили със сензорни дисплеи и люкове, което води до увеличаване на продажбите на спортни автомобили (SUV) и MPV, които почти са се удвоили през последните пет години, показват данни от индустрията.

Междувременно делът на малките и компактни автомобили на цена под 1 милион рупии спадна до 60% от общите продажби на автомобили в Индия през миналата фискална година, от около 85% през фискалната година 2018-2019. Очаква се това да спадне допълнително.

Продажбите на автомобили на цена под 1 милион рупии паднаха до около 84% миналата фискална година от 97% преди пет години, каза Шашанк Сривастава, старши изпълнителен директор, маркетинг и продажби в Maruti.

По-голямата част от продажбите на Maruti - около 53% - все още идват от малки и компактни автомобили, но се очаква това да спадне до 47%-48%, тъй като компанията пуска модели като Invicto и продажбите на нейните SUV автомобили се увеличават, каза Сривастава.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Цитат на деня
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша