Mercedes GLC – малкият SUV с мощност на спортна кола

Mercedes GLC – малкият SUV с мощност на спортна кола

Mercedes GLC – малкият SUV с мощност на спортна кола

Няма такава мощ. Mercedes GLC на пръв поглед изглежда непроменен. Но революция има и тя е под предния капак. Там за радост на окото, сетивата и склонността ни към приключения се крие сила, невиждана досега в C-SUV сегмента.

GLC 63 S е с 4-литров бензинов двигател с двойно турбо и осем цилиндъра. Мощността му е 510 конски сили и 700 Нютон метра въртящ момент. С толкова мощ и такива показатели не могат да се похвалят редица спортни автомобили. Респект към инжинерите на Mercedes, които отново са една крачка пред конкуренцията, пускайки V8 в компактен кросоувър.

[[{"fid":"336113","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3648,"width":5472,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

„Мениджър Нюз“ бе на една специална премиера-тест на Mercedes GLC за журналисти в Германия. Моделът премина наскоро фейслифт, но промените по външния вид са главно козметични. Инженерите на Mercedes умишлено са пипали много деликатно по екстериора, тъй като това е най-продаваният кросоувър на марката. Конструктори и дизайнери леко са променили броните, стоповете и има нови решетки - цели четири на брой в зависимост от модификацията на модела.[[{"fid":"336115","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3648,"width":5472,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Mercedes  са ненадминати майстори в лукса и комфорта на интериора. Така е и при GLC. Но и тук новите неща не са толкова много. Всичко е на мястото си, а материалите няма какво да ги обсъждаме - те са топ. Воланът е променен. Той вече е със сензорни бутони подобни на тези при E- и S-класата. Мултимедийната система MBUX е с 10,25-инчов дисплей и е последен писък на модата.  Тя разполага с изкуствен интелект, който вече изпълнява и по-сложни функции, разпознавайки словосъчетания, а не както беше досега отделни команди. Чрез нея можете да търсите ресторанти, хотели, паркинги. В момента Mercedes доразработва системата, като целта е от автомобила да можете да запазвате паркоместа. 

Багажникът е с обем от 590 литра, а със сгънати задни седалки нараства до 1 150 литра.

И сега за най-важното, което спира дъха на познавачите - двигателят е ръчно изработен. Освен това използва 48-волтова електрическа система с EQ Boost, което допълнително спомага за намаляване на разхода на гориво, като същевременно подобряват гъвкавостта и комфорта. От 0-100 набира за малко под 4 секунди. Максималната скорост е ограничена до 280 километра в час.

[[{"fid":"336111","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1536,"width":2048,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Mercedes са се подготвили да отговорят на всеки вкус. Освен върха на сладоледа GLC 63S, моделът може да бъде оборудван с нов четирицилиндров бензинов двигател, нов дизелелов агрегат. Ще има и плъг ин хибрид, който ще се появи на пазара вероятно в началото на 2020 г. Може да ви се стори и изненадващо но фейслифта на GLC може да бъде поръчан и с водородна горивна клетка.

Време е да тръгваме

Срещата ми с компактния кросоувър бе край летището във Франкфурт. Организаторите бяха подготвели над двайсет автомобила за тест. Изборът беше голям, но не се поколебах и избрах лидера GLC 63 V8 AMG S 4matik+. Моделът беше с много агресивен графитеносив матов цвят. След визията, силно впечатление прави звукът от запалването. Създава усещане, че сте зад волана на спортен автомобил. Оказа се, че това е точна така и на пътя.

Трасето, което бяха подготвили организаторите включваше градско каране, магистрала, планински пътища и офроуд.

[[{"fid":"336153","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3648,"width":5472,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]

Първото преживяване беше на аутобана. 100-120, засилен трафик, после знак за край на ограниченията, което в Германия означава едно – карай с колкото искаш. Нека изпробваме възможностите на автомобила - от 120-130 до 200 километра в час не се усеща как ги набира. Има няколко режима на шофиране – Comfort, Sport, Sport+ и Race. Смяната на режимите за по-бързо става от специален бутон на волана, подобен като този на Porsche. В собствени води се чувствах на Sport+. Изключително ускорение, поведение и звук. В този режим воланът става доста стегнат, оборотите на двигателя се повишават, а предавките се сменят по-късно. За това се грижи 9-степенената автоматична трансмисия 9G-TRONIC. Препоръчвам планките на волана за ръчно сменяне на скоростите, истинско удоволствие.

След магистралата стъпихме на доста тесен път с много завои. Благодарение на информативния волан влизането в тях с висока скорост не е проблем. Липсва недозавиване. Изпреварването става с лекота, просто трябва да се натисни педалът на газта рязко до долу. Окачването  е пневматично, но е малко по-твърдо от останалите модели, използващи Air Body Control.[[{"fid":"336114","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1536,"width":2048,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Стигнахме и до офроуда. На пръв поглед много шофьори биха казали, че GLC не става за пресечени терени, но бих им препоръчал да изгледат видеото и тогава пак да си помислят. Естествено не говорим за много тежки офроуд терени, но със сигурност автомобилът ще ви изкара от доста труднопроходими места. Mercedes бяха подготвили специално трасе за тест на полигона ADAC край Майнц. Имаше водни препятствия, виражи с големи градуси, каменисти отсечки.

 

 

GLC може да бъде поръчан със специален офроуд пакет (Off-Road Engineering package), който е оборудван с адаптивно окачване, което може да увеличите просвета с 50 милиметра, до 245 милиметра. Има  пет режима на работа - Slippery, Trailer, Off-road, Incline and Rocking Assist. Последният е за най-тежки терени и минавайки на него, може да преодолява с лекота близо 60% наклони. Да преодолява тежки неравности, които оставят колата буквално на две колела. Липсва блокаж на диференциала, но това се компенсира електромотори, които подават импулси към отделните колела.

Това е, преживяването е страхотно. С GLC ще се чувствате господари на шосето и уверени извън него. Просто изберете посока, с този автомобил може да стигнете навсякъде

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ