Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Оригами и Nissan Micra

1836

Снимка: Любомир Сергеев

Какво е общото между Оригами и Nissan Micra? На пръв поглед малко, но всъщност не е така. Оригами е древно японско изкуство с много традиции. Много традиции, макар и по-отскоро има и при Nissan. Оригами е изключително елегантно и фино произведение, с внимание върху всеки детайл. Така е и при Micra. Оригами се изработва от хора, вещи в японските култура и традиции. Така стоят нещата и при инженерите от Nissan, които накараха хората да се възхищават от новата Micra.

Един от най-успешните модели на японската марка бе изцяло променен преди две години, задавайки нови хоризонти за Micra. Компактният автомобил плени сърцата с агресивна визия и множество възможности за персонализация. Предлагат се 10 основни цвята, които заедно с цветовете на интериора могат да доведат до 125 различни комбинации.

Новата Micra няма нищо общо с предходните модели. Визията и возията са значително променени и подобрени. Петото поколение носи наложилите се черти на т.нар. Sway концепция на Nissan, с открояващата се V-образна радиаторна решетка, която създава характерна линия, преминаваща през целия автомобил. Има и типичния за марката светлинен подпис, със стопове във формата на бумеранг. 

Въпреки силните страни в новата Micra имаше нещо, което липсва. Оригамито не беше напълно завършено. Нямаше автоматик, нещо, което в наши дни е задължително в големите градове и кошмарните задръствания. Е, това вече не е проблем, тъй като Nissan оборудваха малкия си автомобил с безстепенна автоматична скоростна кутия Xtronic (CVT). Освен това Micra вече радва и с нов изцяло новият 1.0-литров бензинов двигател с мощност от 100 к.с.

Автоматикът и новият мотор работят в много добър синхрон, правейки шофирането в града много приятно и неангажиращо. Двигателят е пъргав, благодарение на турбокомпресора, а компактните размери на Micra ви помага да се промъкватe бързо и почти незабелязано измежду трафика.

Автоматичната Xtronic безстепенна трансмисия (CVT) е доусъвършенствана. Тя разполага с D-step технология, която осигурява по-рафинирана мощност при шофиране в сравнение с конвенционалната CVT. Това е особено очевидно при по-агресивното използване на педала на газта. Технологията D-step осигурява по-бързо превключване на по-ниска предавка и по-добра икономия на гориво в реални условия.

Новият двигател, който е разработен от алианса Renault-Nissan може да бъде поръчан и с ръчни скорости.

Комфорт на високо ниво

Новата Micra е оборудвана с Active Ride Control за подобрен пътен комфорт и Active Trace Control за намаляване на недозавиването и по-директно управление. Налично е и електрическо серво на волана без четки, гарантиращо по-добро усещане и обратна връзка. Петото поколение на модела има впечатляваща аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0,29, което е изключително за хечбек. Това е постигнато благодарение на по-ниската си стойка, както и на спойлерите на покрива и отстрани.

Мислено е много за комфорта на водача, чиято шофьорска позиция е снижена, за да се гарантира усещане за по-голяма сигурност по време на управление. Освен това почти всички команди на автомобила са изнесени на волана, а с климатичната уредба и мултимедията се борави с лекота. Micra идва със 7-инчов цветен дисплей. За още по-голямо забавление инженерите на Nissan, в съдействие с Bose, са направили уникално озвучаване. Аудио системата е оборудвана с шест говорителя и усилвател, монтиран под шофьорската седалка. За още по-силно изживяване има високоговорители в подглавниците на водача – уникално в сегмента. Това прави звука чист и имате чувството, че се намирате в акустична зала, особено при силно слушане.

Nissan Micra наистина е един малък шедьовър, който пленява сърцата. Точно като оригами. Тествайте го!

Автор: Миро Майер
още от Автомобили