Производството на автомобили във Великобритания през октомври достигна най-ниското ниво от 1956 г.

Производството на автомобили във Великобритания през октомври достигна най-ниското ниво от 1956 г.

Производството на автомобили във Великобритания през октомври достигна най-ниското ниво от 1956 г.

Автомобилната индустрия в Обединеното кралство предупреди за продължаващи предизвикателства в сектора, след като отчете една 65 хил. произведени автомобила през миналия месец – най-лошият октомври от 1956 г. насам, предаде „Скай нюз“.

Британската асоциация на производителите и търговците на автомобили (Society of Motor Manufacturers and Traders - SMMT) посочи като причини за ужасния резултат прекратяванията на производството, свързани с глобалния недостиг на чипове. От асоциацията подчертават, че нарастващият брой на заразените с COVID-19 може да влоши ситуацията през идните месеци.

Данните на SMMT показват, че общият брой на автомобилите, произведени през октомври, е бил 41% по-малък в сравнение със същият месец на миналата година.

Според консултантската фирма AlixPartners кризата с полупроводниците ще струва на световната автомобилна индустрия 60 млрд. долар под формата на изгубени продажби през тази година.

Липсата на чипове засегна редица индустрии – от персоналните компютри и игровите конзоли до автомобилния и отбранителния сектор.

Кризата се отразява и на прехода към електрически автомобили, които използват повече полупроводници. Това развитие е особено притеснително на фона на решението на Великобритания да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.

Най-големият производител на автомобили във Великобритания Jaguar Land Rover прогнозира „постепенно възстановяване“ на предлагането на чипове от пролетта, но от SMMT се страхуват, че възстановяването на нормалните нива на доставки може да се случи едва през 2023 г.

„Тези данни са изключително притеснителни и показват колко тежко се отразява глобалния недостиг на чипове на производителите във Великобритания“, коментира коментира Майк Хоус, главен изпълнителен директор на SMMT.

„Британският автомобилен сектор е устойчив, но фона на нарастването на броя на заразените с COVID-19 в някои от най-големите ни пазари и проблемите с глобалните вериги на доставки, преките предизвикателства пред поддържането на операциите в индустрията са огромни“, добави той.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ