Състезател с дух на победител

Той е най-бързият Renault Megane, връзката между обикновената кола и състезателната. Той е Megane R.S. и ще ви накара да се почувствате на писта, докато шофирате в градски условия. Няколко компании натискат здраво в този сегмент, но Renault се е превърнал в емблема със своя R.S. Френската компания има специална дивизия, наречена Renault Sport, която е фокусирана изцяло върху бързите коли и най вече Формула 1. През миналата година отборът завърши на четвърто място при инженерите.

Megane R.S. e шосеен автомобил, носещ духа на състезателя. Той съчетава агресивна спортна визия, невероятни звук и мощност, с модерните технологии.

Автомобилът, който имах удоволствието да тествам, беше оранжев, но не характерен, нещо между мандаринено и тиквено. Беше паркиран сред доста други коли, всичките в банални цветове. Седнах зад волана, изключих музиката и натиснах start/stop бутона. Двигателят изръмжа и нашето, да го наречем приключение, започна.

Стъпвайки на „Цариградско шосе” в София натиснах леко педала на газта да видя за какво иде реч, все пак това е спортен автомобил, но нещо не беше както очаквах. Движеше се като нормална, бърза кола. Поогледах се малко дали не пропускам нещо и веднага ми се наби в очите един бутон, на който пишеше R.S. Натиснах го и картината се промени коренно. Цялото табло се оцвети в червено, амбиент осветлението също. Промени се и звукът на двигателя. Отново натиснах педала на газта и полетях. Ускорението беше впечатляващо. За поведението на колата малко по-късно сега бих искал да ви разкажа малко повече за характеристиките и екстрите на Megane R.S.

Както споменах визията е вдъхновяваща и едва ли има някой, който да остане безпристрастен, преминавайки покрай автомобила. Раздутите калници, голямата спортна решетка, широките прагове, огромният хромиран ауспух и дифузьорите са малка част от екстериора на автомобила, които ще ви накарат да го загледате. В предницата се набиват на очи халогени, вдъхновени от флага за старт във Формула 1.

[[{"fid":"325520","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":666,"width":1000,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]Прави впечатление и ниската стойка, която обаче не е прекалено понижена, все пак това е шосеен автомобил. В сравнение с GT версията, позицията на R.S. е понижена с 5 мм. За още по-голяма визуална агресия пък моделът се предлага с 18- или 19-инчови джанти, с подчертан спортен дизайн.

За сигурността при висока скорост се грижат големи въздушни отвори отпред и странични въздуховоди на калниците, които намаляват подемната сила и осигуряват допълнително охлаждане. Спирачни апарати Brembo®, боядисани в червено, загатват за какво става въпрос.

Подчертан спортен дизайн в купето

[[{"fid":"325522","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":750,"width":1000,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Салонът на Megane R.S. не се различава особено от нормалния модел. Дизайнерите са  наблегнали върху това да придадат спортния дух на автомобила. Това е постигнато най-вече със спортните седалки, които те обгръщат отвсякъде и придържат тялото здраво при висока скорост и в завои. Набиват се на очи червените шевове в тапицерията, волана, скоростния лост. Силно се отличава голям надпис R.S. във волана.

8,5-инчовият вертикален дисплей със системата R-Link 2 се грижи за абсолютно всички системи на автомобила – от управлението на музиката, през климатизацията и навигацията, до настройване на окачване, двигател и т.н. Технологията Multi-Sense позволява да задавате параметрите на колата, в зависимост от вашите желания, настроения и начин на каране. Системата въздейства върху техническите конфигурации на двигателя, смяна на предавките, промяна в съпротивлението на волана, звук на двигателя. Както споменах има и бутон R.S. Drive, поставен на видно място на таблото, който осигурява директен достъп до режим Sport. Можем да изберем още Neutral, Comfort, Personal и Race.

Истинско удоволствие при шофиране

Megane R.S. е истинско удоволствие за любителите на високите скорости. Под предния му капак се крие малък звяр - 1,8-литров двигател с турбо и мощност от 280 конски сили, разработен от Renault Sport. Въртящият момент е 390 Нютон метра, наличен в диапазона от 2400 до 4800 об./мин. От 0-100 прави за 5,8 секунди. За икономичност няма да ви говоря, просто защото не търсих това, а със сигурност може да се кара и доста спестовно. Да си призная през цялото време на теста карах само в режим Sport и от време на време на Race. Тук обаче трябва да отваря една скоба, този режим е за опитни шофьори, тъй като ESP системата се изключва. Изразходвах два резервоара бензин, чийто капацитет е 50 литра. Опознаването ни с R.S. беше по градски, извънградски, планински пътища и естествено магистрала.

Най-трудно е градското шофиране, не защото колата не е градска, тя е перфектна за големия град със своите компактни размери и екстри за паркиране. А просто защото имах само няколко дни да й се насладя, а градските условия, ще си го кажа директно – бавеха ме. А и разни разбирачи, с прилични коли, все си мислеха, че имат някакви шансове на светофарите. Но бързо осъзнаваха, че не е така от състезателя „Megane R.S.” Рязът при потегляне и внушителният звук респектират.

Този автомобил ми направи най-голямо впечатление по пътищата със завои. Изключителна стабилност, невероятна маневреност. Седи като залепен за пътя, а воланът е толкова директен, че почти не се налага да влагате усилие при завиване. Моделът, който карах беше с ръчни скорости – шест на брой, които се сменят с невероятна лекота и бързина. Движението между предавките е много късо, точно каквото трябва да бъде при състезателните коли. Колата може да бъде поръчана и с 6-степенна EDC автоматична трансмисия с два съединителя .

[[{"fid":"325521","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":666,"width":1000,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Стабилността в завоите е подпомогната от системата за пълно управляемо шаси 4control. Тя прави така, че при движение до 80 км/ч задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. При скорост над 80 км/ч задните колела завиват в същата посока като предните. 4control е истинско удоволствие, особено след като свикнете с нея.

За сигурността по пътищата със завои играят голяма роля спирачките. R.S. с Brembo® ще изненада и професионалистите. Спира зашеметяващо. И така газ, спирачка, скорост, километрите летяха. Изпреварването – истинска лекота, просто предавка надолу и сте залепени за седалките. Само ще ви спомена, че при превключване от четвърта на пета предавка гумите свирят, което ясно говори за каква мощ става въпрос.

Да, много хора ще кажат има коли по-мощни, по-бързи и т.н., Така е. Но с Megane R.S. и хората от средната класа могат да се докоснат до състезателния дух, просто защото цените на реното започват от 57 000 лв. – без аналог. А със сигурност мога да кажа, че всеки лев в Megane R.S. си заслужава. Ако не ми вярвате, убедете се сами. Тествайте го!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ