Volvo променя изцяло концепцията си

Volvo променя изцяло концепцията си

Volvo променя изцяло концепцията си

Автомобилната компания Volvo Car Group, собственост на китайската Geely обяви днес, че всичките й нови модели след 2019 година ще бъдат изцяло електрически или хибридни. Това би сложило край на близо един век производство на автомобили от марката, задвижвани единствено с двигатели с вътрешно горене, информира Ройтерс.

Компанията с централа в Гьотеборг ще продължи да произвежда от старите си модели, пуснати преди тази дата, но ще вкара в линията си различни версии - от изцяло електрически до зареждаеми хибриди.

С плановете си Volvo става първият водещ производител на традиционни автомобили, поставил срок за пълен отказ от моделите, работещи само с вътрешно горене, макар за електрификация да се говори отдавна в сектора и Tesla Motors на Илон Мъск да е производител на електромобили от самото начало, отбелязва агенцията.

"Съобщението бележи края на автомобила, задвижван единствено с двигател с вътрешно горене", посочва главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон в изявление, цитирано и от ДПА. По думите му стъпката е направена отчасти в отговор на засилващото се потребителско търсене на електрически двигатели.

Предвижда се от 2019 до края на 2021 година да бъдат пуснати пет нови модела - три Volvo и два Polestar - всичките изцяло електрически.

"Тези пет автомобила ще бъдат допълнени от гама от бензинови и дизелови хибриди и меки 48-волтови хибридни версии на всички модели", уточнява Volvo.

"Това означава, че в бъдеще няма да има коли Volvo без електрически двигател", допълва компанията.

Volvo инвестира усилено в нови модели и заводи, откакто Zhejiang Geely Holding Group го купи от Ford Motor Co. през 2010 година, създавайки ниша на пазара на първокласни автомобили, доминиран от по-големи конкуренти като Mercedes-Benz на Daimler и BMW, припомня Ройтерс.

Volvo планира до 2025 година да продава 1 милион електромобила, отбелязва ДПА.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ