Запознайте се с новата А-класа на Mercedes (снимки и видео)

Новата А-класа на Mercedes вече е тук и привлича погледи с нова визия и изключително модерни технологии. Четвъртото поколение на модела беше представен пред широка публика в петък.

Екстериорът на новия модел е силно променен. Голяма радиаторна решетка, нисък преден капак, плоски LED фарове с хромирани елементи, насочени дневни светлини, агресивни линии са малка част от новостите.

Голямата промяна идва отвътре и най-вече в използваните технологии, някои, от които ги няма и в лимузините.

Новата А-класа е първият модел на Mercedes, оборудван с инфотейнмънт системата MBUX. Той може да бъде поръчан с три различни дигитални дисплея - двойка 7-инчови дисплеи, 7-инчов и 10,25-инчов, или два 10,25-инчови дисплеи. В зависимост от опциите, клиентите могат да оперират с дисплеите посредством докосване и опционален тъчпад върху централната конзола. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. По този начин се създава емоционална връзка между превозното средство, водача и пътниците.

Бордното табло е разделено на две триизмерни хоризонтални секции: долната секция е визуално отделена от същинската част на приборното табло чрез своеобразен "канал" и изглежда така сякаш плува пред таблото. Интериорното  осветление с 64 цвята (налично като допълнително оборудване) предлага пет пъти повече цветове, отколкото в предишния модел.

Новата A-класа разполага с най-новите системи за подпомагане на шофирането, включително активна безжична комуникация с пътната среда, което осигурява на модела най-високото ниво на активна безопасност в този сегмент чрез функции, заимствани от S класата.

За първи път А-класата може да се движи полуавтономно в определени ситуации. За тази цел автомобилът следи внимателно ситуацията на пътя: усъвършенстваните видеокамери и радарни системи му позволяват да вижда до 500 метра напред. А-класата също така използва пътни карти и навигационни данни за функциите за подпомагане на шофирането. Например функцията Active Distance Assist DISTRONIC (активен асистент за дистанция), включена в пакета за подпомагане на шофирането, може да помага на водача в множество специфични за маршрута ситуации, като удобно регулира скоростта на придвиждане, напр. преди завои, пресечки или кръгови кръстовища. Бордовото оборудване включва и функции, като напр. Активен асистент за аварийно спиране и интуитивния Активен асистент за смяна на платната.

Новата A-класа се предлага стандартно и с разширения Активен спирачен асистент. В зависимост от ситуацията той може да смекчи или изцяло да предотврати сблъсък с по-бавно движещи се, спиращи или спрели превозни средства и дори с пресичащи пешеходци и велосипедисти.

PRE-SAFE® PLUS разпознава неизбежен сблъсък отзад. Ако опасността от сблъсък остане, системата ще активира спирачките на автомобила дори в спряло състояние, за да намали риска от наранявания, като ограничи тласъка, възникващ при удар отзад.

Новата A-класа е и първият модел на Mercedes-Benz, разработен в новия Технологичен център за безопасност на превозните средства (TFS). Конструкцията на автомобила отразява заключенията от извършените проучвания на реални пътнотранспортни произшествия. Всеки отделен компонент на каросерията е разработен с оглед на понасяните натоварвания и напрежения по отношение на геометрията, дебелината на материала, технологията на свързване на компонентите и качеството на материала (повишен дял на високоякостна и ултраякостна стомана).

Основният елемент на концепцията за безопасност на човешкото тяло е повишената здравина на конструкцията на пътническия отсек. Високата устойчивост на конструкцията на въздействия, предизвикани от пътнотранспортни произшествия, например при предни, странични или задни сблъсъци и преобръщане, се дължи най-вече на по-широкото използване на високоякостна, ултраякостна и пресована стомана.

Новата A-класа идва първоначално с три двигателя – два бензинови и един дизел. M 282 е 1,4-литров турбобензинов мотор, генериращ 161 к.с. и 250 Нм. Той е оборудван с технологията за изключване на цилиндрите и може да бъде поръчан с ръчни или автоматични скорости. Вторият нов бензинов двигател е M 260 с работен обем 2 литра, 221 конски сили и 350 Nm. Дизеловият OM 608 е с обем 1,5 литра и генерира 114 к.с. и 260 Нм.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ