Защо производителите се обръщат към хибридите в средата на прехода към електромобили?

Защо  производителите се обръщат към хибридите в средата на прехода към електромобили?

Защо производителите се обръщат към хибридите в средата на прехода към електромобили?

Продажбите на изцяло електрически превозни средства нарастват по-бавно от очакваното и големите автомобилни производители все по-често се опитват да намерят среден вариант на своите клиенти, съобщава CNBC.

Все повече компании преосмислят жизнеспособността на хибридните автомобили и камиони, за да задоволят потребителското търсене и да избегнат скъпите санкции, свързани с федералните стандарти за икономия на гориво и емисии.

Промяната на стратегиите е в противоречие с посланията за електромобилите, които се разпространяват в индустрията през последните години. Много автомобилни компании започнаха да инвестират милиарди долари в изцяло електрически превозни средства, а администрацията на Байдън настоява за възможно най-бързото пускане на повече електрически превозни средства по пътищата на САЩ.

Но хибридните превозни средства - тези с традиционни двигатели с вътрешно горене, комбинирани с технологии за батерии за електрически превозни средства , биха могли да помогнат на автомобилната индустрия да намали разхода на гориво и емисиите в краткосрочен план, като същевременно улеснят потребителите в електрификацията на превозните средства.

Продажбите на традиционни хибридни електрически превозни средства, или HEV, като Toyota Prius, изпреварват тези на изцяло електрически превозни средства през 2023 г., според Edmunds. До ноември тази година HEV автомобилите представляват 8,3% от продажбите на автомобили в САЩ, т.е. около 1,2 милиона продадени автомобила. Този дял се е увеличил с 2,8 процентни пункта в сравнение с общите продажби през миналата година.

Едва 6,9 от продажбите в САЩ са на елетромобили

Електрическите превозни средства съставляват 6,9% от продажбите до декември, или около 976 560 единици, което е с 1,7 процентни пункта повече в сравнение с общите продажби през миналата година. Продажбите на хибридни електромобили с възможност за включване към електрическата мрежа, или PHEV, съставляват само 1% от продажбите в САЩ до ноември.

"През последните няколко години много се говори за преминаване към електрификация и за отказ от хибридите, но... хибридите не са мъртви", казва Джесика Колдуел, изпълнителен директор на Edmunds. "Има много потребители, които се интересуват от електрификацията, но може би не са готови да преминат изцяло на електричество."
Хибридите също така могат да струват по-малко и да облекчат много от опасенията, които обикновено се свързват с електрическите автомобили, като например безпокойството за пробега и липсата на инфраструктура за зареждане. Средната цена на хибрида през тази година е 42 381 USD, според Edmunds. Това е под средната стойност от около 59 400 долара за електромобил; 60 700 долара за PHEV и 44 800 долара за традиционен автомобил.

"През последните няколко години много се говори за преминаване към електрификация и за отказ от хибридите, но... хибридите не са мъртви", казва Джесика Колдуел, изпълнителен директор на Edmunds. "Има много потребители, които се интересуват от електрификацията, но може би не са готови да преминат изцяло на електричество."

Хибридите също така могат да струват по-малко и да облекчат много от опасенията, които обикновено се свързват с електрическите автомобили, като например безпокойството за пробега и липсата на инфраструктура за зареждане. Средната цена на хибрида през тази година е 42 381 USD, според Edmunds. Това е под средната стойност от около 59 400 долара за електромобил; 60 700 долара за PHEV и 44 800 долара за традиционен автомобил.
По-рано този месец Morgan Stanley заяви, че Toyota Motor, Honda Motor  и Hyundai Motor заявиха, че активно се опитват да увеличат производството и продажбите на хибридни автомобили в САЩ.

"Макар че преходът към изцяло електрически транспорт с батерии ще отнеме време, хибридите и плъг-ин хибридите ще играят еднакво важна роля в краткосрочните и средносрочните цели на КIА Америка", каза Ерик Уотсън, вицепрезидент продажби на КIА Америка, в изявление за CNBC.

И други компании, като например автомобилните производители от Детройт, следват примера им.

"Все още разполагаме с план, който ни позволява до 2035 г. всички лекотоварни автомобили да бъдат електрически", заяви главният изпълнителен директор на GM Мери Бара в понеделник по време на среща на Асоциацията на автомобилната преса в Детройт. "Ще коригираме плана в зависимост от това къде са клиентите и къде е търсенето. Няма да е "ако го построим, те ще дойдат". Ние ще се ръководим от клиента."

Коментарите й идват, след като през август президентът на GM Марк Ройс заяви пред CNBC, че е "гъвкав" по отношение на хибридите като начин за изпълнение на федералните разпоредби.

"Ако това означава, че трябва да го направим по закон, тогава трябва да го направим по закон", каза той. "Ако има разпоредби, които ни се налагат, тогава ще разгледаме всичко в нашия инструментариум, за да ги изпълним."

Федералните  разпоредби

Големите автомобилни компании, включително автомобилните производители от Детройт, разчитаха, че електрическите превозни средства ще помогнат за компенсиране на емисиите и ниската икономия на гориво на по-големите SUV и камиони, които могат да им струват стотици милиони долари под формата на глоби от федералното правителство.

Според информация, публикувана от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата през юни, GM и Stellantis бяха принудени да платят общо 363,8 млн. долара глоби за неспазване на федералните стандарти за икономия на гориво за произведените от тях автомобили и камиони през предходните години.

Според лобистките групи на автомобилните производители тези глоби ще се увеличат значително при настоящите предложения на администрацията на Байдън за подобряване на горивната ефективност на автомобилите и преминаване към електрически превозни средства.

По-рано тази година Американският съвет за автомобилна политика, група, представляваща трите автомобилни компании от Детройт, заяви, че автомобилните производители ще бъдат изправени пред санкции за неспазване на изискванията в размер на повече от 14 милиарда долара между 2027 и 2032 г., ако не настъпят значителни промени в общата горивна ефективност на техните автопаркове. Американските автомобилни производители отделно предупредиха, че глобите ще струват 6,5 млрд. долара на GM, 3 млрд. долара на Stellantis и 1 млрд. долара на Ford, според Ройтерс.

През юли NHTSA предложи да се повишат изискванията за горивна ефективност с 2% годишно за леките автомобили и с 4% годишно за пикапите и SUV автомобилите от 2027 до 2032 г., което ще доведе до средна горивна ефективност на целия автопарк от 58 mpg.

Тъй като електрическите превозни средства играят по-малка роля от очакваното за повишаване на тези средни стойности за целия автомобилен парк, хибридите могат да спестят милиони на производителите на автомобили.

"Дори и без електромобили, има очакване, че електрификацията на двигателя с вътрешно горене така или иначе ще бъде необходима, за да се спазят разпоредбите", казва Стефани Бринли, главен автомобилен анализатор в S&P Global Mobility.

Възраждането на хибридите 

Възраждането на хибридите е особено важно за Toyota. Най-големият автомобилен производител в света се счита за пионер на традиционните хибриди с Prius.

По ирония на съдбата компанията стана мишена на екологични групи миналата година заради стратегията си да продължи напред със смесица от хибриди, PHEV и електромобили, която критиците разглеждат като липса на ангажимент към изцяло електрическо бъдеще.

Аргументът на Toyota тогава, а и сега, е, че тя отговаря на нуждите на потребителите и планира по-постепенно глобално приемане, което естествено ще включва някои пазари, които ще преминат към електромобили по-рано от други.

Освен това компанията твърди, че взема предвид цялото въздействие върху околната среда при производството на електрически автомобили в сравнение с хибридни електрифицирани превозни средства, като твърди, че може да произведе осем 40-километрови plug-in хибрида за всеки един 320-километров електрически автомобил с батерия и да спести до осем пъти повече въглеродни емисии в атмосферата.

"Хората най-накрая виждат реалността", заяви през октомври по отношение на електромобилите председателят на борда на директорите на Toyota и бивш главен изпълнителен директор Акио Тойода, който беше остро критикуван за по-бавния подход към електромобилите, според The Wall Street Journal.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ