Звярът, печелещ сърца - Nissan GT-R


Пистата „Навак” край Белград, 10 часа сутринта, вали, силен вятър. Група български журналисти и известни наши пилоти, в случая инструктори, тестваме новия Nissan GT-R, преживяване и адреналин от най-висока класа. Защо  Nissan GT-R е толкова вълнуваща кола, която разкрива пълния си потенциал точно на писта?

Големият японски писател Ямамото Цунетомо казва: „Един воин е безполезен, докато не се извиси над останалите и не застане силен в сърцето на бурята”. Тези думи отразяват и духа на този легендарен автомобил, икона в моторните спортове, блян за милиони фенове по света – Nissan GT-R. Воин, превземащ върхове, воин печелещ сърца.

В Япония, родината на GT-R, качества като сила, чест и традиция са част от националния характер, които инженерите на Nissan успешно са предали и на легендарния автомобил.

СИЛА. Именно това качества описва най-добре GT-R. Цялостният му облик говори точно за това. Силата му, обаче, не се крие само във външния вид, тя е закодирана в цялото ДНК на автомобила. От най-малкия детайл до душата на GT-R - неговият двигател. Именно той най-добре изразява силата.

Мощността на 3,8-литровия, 24-клапанов V6 битурбо двигател на Nissan GT-R 2017 е увеличена с 20 к.с., до внушителните 570 к.с. благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър, технология, запазена досега за GT-R NISMO. Новите промени водят до подобрение на ускорението в средния оборотен диапазон (3200 об./мин. и нагоре), като максималният въртящ момент е наличен при по-широк оборотен диапазон. Въртящият момент е 637 Нм. С този мощен двигател, „Годзилата”, както често наричат Nissan GT-R, развива от 0 до 100 километра в час за 2,7 секунди.

Двигателят е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора; вторична система за управление на въздуха подобрява работата на емисиите при студен старт, термостатично контролирана система за охлаждане на маслото; и напречно разположена система за мокро и сухо смазване.

Нова е и титаниевата изпускателна система, която се справя по-добре с високите температури на изгорелите газове от двигателя. Системата включва NACA канал в картера, точно пред заглушителя, който насочва въздуха към задния дифузьор, за да помогне за охлаждането и изтегли въздуха от тази част на автомобила.

Подобрена е и скоростната кутия на Nissan GT-R 2017. 6-степенната кутия с двоен съединител предлага на водачите по-голям финес и производителност в различните пътни ситуации.

Задвижване на четирите колела ATTESA E-TS е нещо наистина уникално. По време на нормално движение, GT-R се държи като автомобил със задно предаване, като въртящият момент е разпределен в съотношение 0:100, но той може да се разпредели в съотношение 50:50 в зависимост от скоростта, страничното ускорение, ъгъла на завиване, превъртането на колелата, пътната настилка и страничното ускорение. Специален сензор за отчитане на страничното отклонение, специфичен за GT-R, измерва разликите между целевото странично отклонение, изчислено на база ъгъл на завиване, и реалното странично отклонение, засичан от въпросния сензор и G сензор, съобразно което се регулира разпределението на въртящия момент.

Premium Midship Platform на GT-R позиционира трансмисията, раздатъчната кутия и крайното предавателно число в задната част на автомобила, позволявайки на окачването да работи независимо, оптимизирайки разпределението на теглото и оптимизирайки сцеплението на всяка гума.

ЧЕСТ. Честта е животът на японците, цялата им история се крепи на тази дума. Честта има различни форми и при GT-R тя е в неговата сигурност. Автомобилът притежава толкова много системи за сигурност, че дори в НАСА биха били впечатлени.

Успоредно с повишената структурна здравина на платформата, която спомага за защита на пътниците, стандартното оборудване за безопасност на всеки нов 2017 Nissan GT-R се състои от:

  • Nissan Advanced Air Bag System (AABS), съставена от двустепенно разгъващите се предни въздушни възглавници със сензори в предпазните колани и сензори за класификация на седящите пътници, които определят степента на надуване на въздушната възглавница на база използване на колана и силата на сблъсъка;
  • чифт странични въздушни възглавници, които са вградени в предните седалки, за да се движат с водача/пътника отпред при регулиране на позицията на седалката; монтирани в покрива странични въздушни завеси;
  • LATCH System (Lower Anchors and Tethers for CHildren) за правилно обезопасяване на LATCH-съвместимите детски столчета, без да се налага използването на предпазните колани.

Други стандартни технологии за безопасност включват Advanced Vehicle Dynamic Control (VDC) система за контрол на стабилността с три режима (Normal, R-Mode, Off), Electronic Traction Control System (TCS), Anti-Lock Braking System (ABS) и Electronic Brake force Distribution (EBD), RearView Monitor, Tire Pressure Monitoring System (TPMS) и автоматично включване/изключване на фаровете.

ТРАДИЦИЯ. Тя е свята за японците, пазят я и я предават от поколение на поколение. Точно това правят инженерите на Nissan – пренасят основните ценности на GT-R - от първото поколение през далечната 1969 г. до днес.  Всеки двигател се сглобява ръчно от началото до края в специална чиста зала от отлично обучени специалисти. Те се наричат Такуми. В Япония термина „такуми” се използва да опише майстор занаятчия, който е усъвършенствал уменията си с години отдадена, усърдна и упорита работа. Такуми се използва само за онези, които са най-добрите в работата си. Във фабриката за двигатели на Nissan в Йокохама има петима мъже заслужено наречени Такуми. Единствено и само те сглобяват двигателите, които задвижват една от най-величествените спортни коли в автомобилната история. Петимата Такуми взети заедно имат повече от 120 години изключетлна работа в избраната от тях област. Тези майстори са отговорни за ръчното сглобяване на всеки, предизвикващ страхопочитание 3,8-литров, 24-клапанов V6 битурбо двигател, с мощност от 570 к.с., който се намира под капака на Nissan GT-R. След като двигателят е сглобен Такуми майсторът с гордост монтира гравирана плочка с името си върху завършения шедьовър. Така непокътнат от времето остава споменът за изключителното ниво на майсторска техника и експертиза, вложени във всяко едно изделие.

Но нека се върнем на пистата „Нaвак” край Белград.  Двигателите на двата тестови автомобила – оранжев и черен са включени, а журналистите нетърпеливо чакаме реда си да тестваме този звяр. Пистата е мокра, което прави шофирането трудно, но и доста вълнуващо.

Боне, каска, колан, адреналин на макс. Първата обиколка е кротка, да се опознаем с автомобила, чиито възможности смайват. С навлизането на втората обиколка инструкторът дава зелена светлина за по-екстремно каране.  Ускорението не може да се опише с думи, стабилността в завоите също. Спирането – феноменално. Обиколките минават за миг

На следобедния тест пистата е изсъхнала. Сега инструкторите разрешават да се включи най-екстремният режим на колата т.нар. R-режим.

Натискам газта на педала до долу и автомобилът буквално излита. Километражът показва 150 км. в час, а надали съм минал и 200 метра. Остър ляв завой. С доста автомобили бих се притеснил да вляза в него, но не и с тази кола, рязко натискам спирачката и влизам смело в завоя – никакъв проблем. След няколко виража, прави отсечки, свирене на гуми, идва най-дългата права, където вдигам 230 км. в час.

Инструктурът показа какво може този автомобил. Последните две обиколки кара той. Почти през цялото време газта е на макс, а аз търся къде да се хвана, за да издържа на натоварването.

И сега още лични впечатления от Nissan GT-R 2017. Ще започна от визията. Новото поколение на GT-R е още по-агресивен от предшественика си. Той е с обновен преден капак, по-заоблени брони, дневни светлини (DRL) и радиаторната решетка V-motion в матов хром. Всички тези промени не са направени единствено за по-впечатляващо излъчване, а и за подобряване на аеродинамичните параметри при високи скорости. По-конкретно, повишаване на аеродинамичната ефективност в три ключови области: генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на жизненоважните системи на автомобила.

Категорично мога да кажа, че най-красивата част на новия GT-R е задницата му. Тя продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове, но ако се загледате внимателно ще забележите сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси, като тяхната цел също е подобряване на аеродинамиката. Също така, линията, разделяща долната черна част от панела на купето, е повдигната, за да увеличи визуалната широчина на автомобила и да придаде повече агресия.

Интериорът на GT-R 2017 е претърпял сериозна промяна. Сега той изглежда стилен и високотехнологичен. Използвани са естествени материали и кожи, което прави возенето още по-голямо удоволствие. Оформлението на централната част на арматурното табло е подобрено и опростено, като броят на бутоните за интегрираните навигационна и аудио системи е сведен от 27 на само 11 във версия 2017. Увеличен 8-инчов сензорен дисплей предлага големи икони за по-лесно управление на аудио- и навигационната системи, телефона и другите инфотейнмънт функции. Новият Display command control върху карбоновата централна конзола позволява лесна работа, без да се налага да докосвате монитора – особено полезно при каране с висока скорост. 

Повече подробности за GT-R 2017 можете да намерите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изкуственият интелект не е автопилот – той е усилвател
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Близо половин милион сирийци са се завърнали от Турция в родината си през изминалите девет месеца
Премиерът Росен Желязков ще бъде на официално посещение в Черна гора
На днешната дата, 8 септември. Малка Богородица