„Актавис“ става „Тева“. Грижата продължава

„Актавис“ става „Тева“. Грижата продължава

„Актавис“ става „Тева“. Грижата продължава

  • Сливаме 70-годишната традиция и репутация на най-голямата фармацевтична компания в България със стогодишния опит на един от световните лидери в сектора, казва Николай Хаджидончев, изпълнителен директор на „Актавис“ ЕАД.
  •  „Тева“ продължава да бъде най-големият работодател във фармацевтичната индустрия в България, а по отношение на търговската си дейност – лидер по продажби в опаковки и сред първите по продажби в стойност.

- В най-турбулентната от десетилетия година „Актавис“ прави една от най-значимите промени в развитието си и сменя името си. Защо предприемате тази стъпка точно сега?

- Стъпката е част от старателно планиран процес, а не формална смяна на името. Започнахме интеграцията на двете компании още преди четири години, когато „Актавис“ беше придобита от „Тева“. Още тогава имаше възможност да преминем под бранда „Тева“. Преценихме, че най-напред трябва да се изградим като структура, да подготвим нашите публики за този преход и да преминем към новия бранд плавно, използвайки максимално наложената и доказана репутационно марка „Актавис“, която ще е основата на промяната. 

- Какъв път изминахте до тази нова идентичност?

- Подготовката на самия процес по ребрандинг започна още миналата година не само в България, а и в други европейски държави. Зад всичко това стои цялостното препозициониране на компанията майка „Тева“ към единна глобална бранд идентичност. Базирана в Израел, след стъпването си в САЩ през 2000 г. „Тева“ започва експанзията си и в Европа чрез придобивания на различни по големина европейски компании. Те стават част от групата, но запазват собствените си брандове, какъвто е случаят и с „Актавис“. Ето защо „Тева“ разработи и стартира цялостна корпоративна стратегия за плавно преминаване на придобитите брандове към глобалния със съответното име и корпоративна идентичност. Внезапната криза не спря промяната, особено у нас, защото отдавна се подготвяме за нея. Преминахме през своите големи предизвикателства – оптимизиране на дейности и процеси, оптимизиране на портфолио и пр., за да можем спокойно и уверено да пристъпим към смяна на името и бранда. Реално смяната е еволюционен финал на интеграцията, която започнахме преди години. Да, времето е предизвикателно, но екипите ни в България имат силите и мотивацията да направят тази промяна.

- Как ще се отрази на позициите ви преходът към глобалната марка?

- „Тева“ в България остава водеща фармацевтична компания, която ще продължава да се развива. С  две производствени мощности в Дупница и Троян на световно ниво, които са много важна част от глобалната производствена мрежа на групата. Бих искал да напомня, че в резултат на мащабна инвестиционна програма заводът в Дупница е един от най-модерните в Европа за производство на твърди лекарствени форми. Нещо повече – той е единственият фармацев­тичен завод у нас, лицензиран от Агенцията по храните и лекарствата на САЩ (FDA). Производствената продукция се реализира в над 70 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Канада, Азия, Южна Африка, Австралия и Нова Зеландия.

- Как се развива компанията у нас по отношение на търговската си дейност и като работодател?

- Продължаваме да бъдем лидер по продажби в опаковки и сред лидерите по продажби в стойност. Компанията е с най-богатото, внимателно оптимизирано продуктово портфолио на „Актавис“ и „Тева“ в полза на пациентите в България. Портфолио с ясно обособени фокусни терапевтични категории като кардиология, неврология, метаболизъм и диабет, онкологично портфолио с генерични и иновативни продукти. Предлагаме един от водещите продукти в световен мащаб за терапия на множествена склероза и продължаваме да бъдем сред пазарните лидери в областта на ОТС лекарствата (продукти без рецепта – б.р.).

„Тева“ в България продължава да бъде най-големият работодател във фармацевтичната индустрия у нас – с над 1600 служители, изключителни професионалисти с продължаваща силна мотивация и отдаденост. В България „Тева“ откри и продължава да развива много корпоративни центрове, които обслужват корпоративни пазари на компанията по света. За всички нас грижата, която „Актавис“ даваше на хората в България, продължава. С ново име – „Тева“.

- Знак за какво е трансформацията, която ви предстои?

- Навлизаме в нов етап на нашата компания. Това, което правим, е да слеем близо 70-годишната традиция и репутация на най-голямата фармацевтична компания в България със стогодишния опит на един от световните лидери във фармацията – „Teва“. Досега бяхме екип от 1600 професионалисти в България с името „Актавис“. От октомври тази година ще сме част от 40 хиляди служители в целия свят с името „Тева“. Ще имаме ново име, но  оставаме същите хора, които познавате. С неизменната мисия да променяме живота на милиони хора у нас и по света към по-добро. „Teва“ означава природа. А в нашата природа е да се променяме, запазвайки опита и екипа си, за да продължим и да надграждаме компанията и с нейното ново име. В нашата природа е да се грижим.

- Как ще протече ребрандирането?

- Екипът в България има богат опит с ребрандинг още от времето, когато „Балканфарма“ стана „Актавис“. И тогава, и сега за нас е изключително важно да започнем с информация за връзката между двете компании, в настоящия случай между „Актавис“ и „Тева“. Това ще бъде първата фаза на комуникация. Естествено, ще информираме по надлежния ред всички държавни институции, клиенти, партньори, лекари, фармацевти. Предстои ребрандинг на производствените ни мощности в Дупница, Троян и офиса ни в София. На по-късен етап предстои и активна комуникация на над 100-годишната история на „Тева“, която трябва да бъде позната в България. Това ще бъде нашата основна комуникационна цел следващата година. Разбира се, нашите основни комуникатори остават нашите служители. Силно вярвам, че те и техните семейства продължават да се гордеят, че са част от глобален, силен, успешен бранд.

- А ако трябва да разкажем всичко това накратко?

- „Актавис“ става „Тева“. Грижата остава. Защото грижата е нашата природа.

Автор: Ирина Велева. Интервюто е публикувано в бр. 09 на сп. "Мениджър", който е на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ