Бъдещето на споделените услуги

Бъдещето на споделените услуги

Бъдещето на споделените услуги

Системата на Кока-Кола в България проведе наскоро първата си съвместна виртуална конференция Taste The Innovation. Обединявайки усилията на трите центъра за споделени услуги на Кока-Кола, базирани в България, събитието събра служители, партньори и експерти, за да обсъдят как иновациите и дигитализацията ще допринесат за трансформацията на споделените услуги в интегриран бизнес партньор за автоматизация на процеси в полза на бизнеса.

Попитахме ръководителите на трите центъра за споделени услуги на Кока-Кола в България – Оя Гюр, директор на Центъра за споделени услуги на Кока-Кола Хеленик, Жеко Петров, директор на Глобалния ИТ център на The Coca-Cola Company и Тамзин Хобороу, вицепрезидент на Споделени финансови услуги - Coca-Cola Europacific Partners за бъдещето на споделените услуги и какъв набор от умения ще изискват те.

Оя Гюр – Директор на Центъра за споделени услуги на Кока-Кола Хеленик

[[{"fid":"385704","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

- Какви са Вашите ключови изводи от конференцията Taste The Innovation?

- Това беше поредното доказателство за това, какво можем да постигнем ние като част от Системата на Кока-Кола, ако се обединим около определена цел. Събитието беше организирано от нашите вътрешни екипи и съм изключително горда от свършената работа. Участието на други центрове за споделени услуги в България беше голямо предимство – ученето заедно и споделянето на опит и знания е безценно. Можем да подобрим индустрията, само ако си сътрудничим повече.

- Как виждате бъдещето на споделените услуги?

- Споделените услуги се превръщат в интегрирани бизнес услуги. Технологиите ни помагат да си спестим прости ръчни операции, като по този начин ни дава възможност да инвестираме нашите ресурси в повече услуги с добавена стойност, превръщайки се в истински бизнес партньор. Обхватът на нашите услуги се разширява отвъд повтарящите се транзакционни процеси до по-сложни и аналитични задачи и отчети.

- Какви са уменията, които търсите в талантливите професионалисти на бъдещето?

- Любопитството и гъвкавостта са двете най-важни умения. Темпът на промяна е бърз и искаме хората ни да имат способността да се адаптират и развиват също толкова бързо. Нагласата за непрекъснато учене е също толкова важна, тъй като ще можем да вървим напред, само когато сме отворени за нови действия, не спираме да се учим и развиваме.

- Каква ще бъде ролята на иновациите в бъдещето на организацията, която ръководите?

-Иновациите са ключов фактор за производителността и ефективността на нашите организации. Благодарение на иновациите имаме възможност да автоматизираме голяма част от рутинната и транзакционна работа, която вършим и да спестим време и ресурси. След това инвестираме тези ресурси в нови услуги.

Жеко Петров – Директор на Глобалния ИТ център на The Coca-Cola Company

[[{"fid":"385705","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":394,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

- Какви са Вашите ключови изводи от конференцията Taste The Innovation?

- Светът се променя бързо, като последните 2 години на пандемия ускориха тази промяна. Днес средата, в която работим, е много по-различна в сравнение с преди 2 години, а технологиите са ключов фактор за новия начин на работа, който изисква нови умения на всички нива на организацията. Щастлив съм, че успяхме да организираме събитието съвместно с всички участници от Системата на Кока-Кола в България. Това беше чудесна възможност да направим връзка между нашите екипи и да дадем възможност за бъдещо сътрудничество.

- Как виждате бъдещето на споделените услуги?

- Центровете за споделени услуги са на прага на голяма трансформация. Автоматизацията ще е постоянна част от реалността ни, а естеството на работата ще се промени светкавично. Ако през последните години фокусът беше как да организираме процесите и да ги управляваме гладко и ефективно, през следващите няколко години това ще се промени и тези, които успеят да създадат възможности за автоматизация, ще успеят. Все по-малко транзакционни дейности ще се извършват ръчно, а сегашните центрове за споделени услуги ще се превърнат в центрове за автоматизация на бизнес процесите.

- Какви са уменията, които търсите в талантливите професионалисти на бъдещето?

- В свят, в който автоматизацията играе все по-голяма роля, уменията, които не могат да бъдат автоматизирани, ще бъдат от решаващо значение. Аналитичното мислене, решаването на сложни проблеми, креативността, съчетана с технологични умения (използване, проектиране, програмиране) ще направят талантите на бъдещето успешни. Активното и непрекъснато учене ще им помогне да останат значими. Ефективната комуникация и сътрудничество в мултикултурна среда ще помогне за създаването на мрежи и за постигане на резултати.

- Каква ще бъде ролята на иновациите в бъдещето на организацията, която ръководите?

- Иновациите са жизненоважни за всяка организация на бъдещето. Смисълът на работата в ИТ е да предоставяте иновативни решения на вашите клиент. Нещо повече, ние също трябва да обърнем внимание на процесите и системите, които предоставяме на нашите клиенти, за да ги оптимизираме чрез иновации.

Тамзин Хобороу – Вицепрезидент на Споделени финансови услуги в Coca-Cola Europacific Partners

[[{"fid":"385709","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":458,"width":305,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Какви са Вашите ключови изводи от конференцията Taste The Innovation?

- Какви страхотни хора имаме в Системата на Кока-Кола! Успехът на това вълнуващо събитие беше доказателство за фантастичните усилия и за сътрудничеството на нашите екипи в цялата система. Гордея се с това колко добре работихме заедно и колко сме устойчиви и адаптивни към работата от разстояние и виртуална среда. Какво вълнуващо време за споделените услуги! Бързият темп на промяна, развиващата се роля на технологиите и най-важното - необходимостта да се определят уменията на бъдещето и съответно да се развиват нашите таланти.

- Как виждате бъдещето на споделените услуги?

- Пандемията хвърли светлина върху адаптивността и устойчивостта на споделените услуги и стойността, която всичко това носи на нашия бизнес. Виртуалният начин на работа оспори „близостта“ като фактор за вземане на решения за централизация и откри нови възможности за разширяване на обхвата и бъдещата роля на споделените услуги като платформа за растеж. Стремим се да се развиваме отвъд модела на многофункционални услуги в интегрирани споделени услуги, служещ си с общите възможности като услуга в полза на целия бизнес.

- Какви са уменията, които търсите в талантливите професионалисти на бъдещето?

- Много от бъдещите умения са свързани с начина на мислене – дигитална грамотност за използване на нови инструменти и откриване на възможности за автоматизация, фокусиране върху решения и непрекъснато подобрение, устойчивост и гъвкавост, приобщаване и любопитство.

- Каква ще бъде ролята на иновациите в бъдещето на организацията, която ръководите?

- Иновациите дават енергия и живот на организацията, позволявайки ѝ да се развива и трансформира, за да стимулира производителността и ефективността, както и да се придвижи нагоре по кривата на стойността, за да ускори конкурентоспособността. Дигиталните иновации ще са ключови за трансформацията и изграждането на основните на нашите системи и търсенето на възможности за разширяване на нашите способности.

Мениджър Нюз

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ