Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

България е сред най-динамичните пазари за Montavit

Снимка: Личен архив

Компанията бележи ръст от над 30% спрямо предходната година и продължава да разширява присъствието си у нас с нови продукти,  казва Кристиан Суитнер, главен изпълнителен директор на Montavit

- Господин Суитнер, Montavit оперира у нас вече 20 години – как оценявате развитието на българския фармацевтичен пазар и с какво се отличава той от останалите, на които компанията действа?

– Българският фармацевтичен пазар показа значим ръст през последните няколко години в сравнение с цяла Европа, но и в тясна съпоставка със страните от Балканите. Прави силно впечатление, че ръстът на пазара в България е близо три пъти по-голям от този на БВП за страната. Основните причини за този позитивен тренд освен непосрещнатите медицински нужди в различни терапевтични области са и увеличеният бюджет за медикаменти от НЗОК, както и включването на нови продукти за реимбурсация. 

Montavit в България бележи ръст от над 30% спрямо предходната година, което я нарежда сред първенците спрямо всички останали държави, където компанията е представена. Двигатели на този положителен резултат са дългосрочните инвестиции в обучение на служителите, градените взаимоотношения със здравните специалисти и съсловия, както и възможността да представим най-новите си продукти в България.

– Каква е динамиката в промяната на потребителските нужди и как портфолиото на Montavit отговаря на новите тенденции в това отношение?

– Динамиката и световните тенденции в здравеопазването са изключително насочени към иновации, които да дадат възможност за по-добър живот на всички пациенти, стремейки се да адресират все още непосрещнатите медицински нужди.

Продуктите на Montavit отговарят на предизвикателствата на съвременната медицина, включително най-новите научни открития и специалните нужди на пациентите. Определено водещият продукт на компанията е Tavipec – с приложение при респираторни заболявания, остър и хроничен бронхит, синузити и кашлица.

По-рано тази година един от най-иновативните продукти на компанията – Astarte, бе отличен с награда за пробиотичен продукт на годината на престижните Nutra Ingredients Awards в Европа и САЩ, a в широкото портфолио на компанията място заемат и няколко ключови и важни болнични продукта.

 – Кои са най-новите продукти, които предлагате на българския пазар, и каква стратегия следвате при тяхното налагане?

– Иновациите в лекарствените продукти никога не спират и можем с гордост да заявим, че с цел да се улесни приемът и подобри придържането на пациентите към назначената терапия компанията ще представи през пролетта на 2020 г. и Tavipec Forte.

Вторият нов продукт за следващата година е Cynarix Forte – за лечение на диспептични оплаквания и регулиране и подобряване на липидния метаболизъм на пациентите. Продуктът беше официално представен в края на ноември 2019 г. по време на Петата национална конференция по хепатология.

– Какви са плановете ви за разширяване на бизнеса на Montavit у нас?

– Плановете за инвестиции започват още в началото на 2020 г. с изграждането на нови производствени мощности към основния завод в Тирол. Те касаят нашия "златен стандарт" в лубрикантите при урологични интервенции. Капацитетът на производство трябва да се удвои, като през 2021 г. да достигне над 50 млн. опаковки на година. 

Представянето на двата нови продукта през 2020 г. в  България ще изисква и увеличаване на броя на служителите в различни направления, но най-вече по отношение на медицинския обмен на информация.

 

Интервюто е публикувано в новия брой  на сп. "Мениджър"

 

 

още от Бизнес
19
Неделя
Януари