нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Българските онлайн магазини и euShipments.com – заедно в (онлайн) растежа

Снимки: euShipments.com

Днес никой предприемач не инвестира в онлайн бизнес и магазин, за да продава и доставя до клиенти само в една държава. Всеки иска да се възползва максимално от най-силното преимущество на онлайн търговията, а именно, че тя може да бъде глобална.

„Да, нормално е да започнете с най-познатия ви пазар – местния. В него можете да опознаете продуктите си, клиентското поведение, маркетинга и най-важното – да се уверите, че целият модел е изграден и функционира правилно“, коментира Вихрен Бисет, търговски мениджър в Инаут Трейд. Бисет е част от семейството на русенската логистична компания само от 2 години, като за този период участва активно в стартирането и развитието на euShipments.com.

След като опознаете местния пазар, е логично да се насочите към продажби и доставки на международни пазари“, категоричен е Бисет и допълва: „Тази стъпка е ясна, но крие много неизвестни! Отговорите зависят от кой ъгъл разглеждате процеса, а ние от euShipments.com винаги гледаме от логистичния“.

Вихрен Бисет, търговски мениджър в Инаут Трейд ООД

Кои са Инаут Трейд и какво прави логистичният им бранд euShipments.com?

Инаут Tрейд е основана през 2012-та година и днес може да се похвали с факта, че е единствената 100% българска компания, специализирана в куриерското и фулфилмънт обслужване на онлайн магазини. Пратките се доставят както чрез сухопътни куриерски услуги, така и чрез редица фулфилмънт складове в различни европейски държави. Първоначално компанията се изявява като регионален подизпълнител на куриерска фирма, а към днешна дата доставя пратки до 21 държави в Европейския съюз.

Ключовото предимство на InOut и съответно на euShipments.com, произлиза от модела им на работа и начина на реализиране на доставките.

Изградената от тях куриерска мрежа за обслужване на пратки от онлайн магазини функционира в партньорство с десетки местни куриерски компании и 9 силни и отлично разположени в Европа фулфилмънт складове (+1 собствен в Русе). Във всяка от държавите, в които euShipments оперира, компанията разполага с поне две независими опции за доставка от поне две различни и независими куриерски компании.

 Кадър от фулфилмънт слада на Инаут Трейд в Русе

„Това е и основната разлика между euShipments, които са куриерски интегратор и един класически международен куриер. Ако онлайн магазин работи с втория, то той е силно зависим от портфолиото му от услуги,

но по-страшното е, че е 100% зависим и от качеството на услугата му“, твърди Вихрен Бисет и добавя: „Избирайки да работи с интегратор на куриерски и фулфилмънт услуги, всеки онлайн търговец получава независимост, гъвкавост на доставките и най-доброто от куриерския бранш във всяка отделна държава.“

2020 – динамичната eCommerce година

„Пандемията донесе със себе си не малко трудности, породи нови тенденции и нови възможности за растеж, на който онлайн търговците и куриерите трябваше да реагират светкавично, за да се възползват максимално“, споделя Вихрен Бисет.

Някои физически магазини дори изместиха бизнеса си изцяло онлайн, за да отговорят на потребителското търсене. „По-голямата натовареност на куриерите в комбинация със затруднените сухопътните доставки (заради противоепидемиологичните мерки), принуди много онлайн търговци да преосмислят традиционната международна доставка. Те се насочиха към мрежата ни от фулфилмънт складове, разположени из цяла Европа, за да доставят с конкурентноспособни транзитни времена“, допълва търговският мениджър.

При други онлайн търговци пък се наложило да променят и опциите за заплащане на стоката. Заради противоепидемиологичните мерки от euShipments.com отчитат спад в броя на пратките с наложен платеж. Причината? Плащането с кредитна/дебитна карта намалява физическия контакт между куриера и получателя.

В следствие на всичко гореизброено, на българското логистично дружество постоянно се налага да увеличава чуждестранните куриерски компании, с които си партнира. Така, днес клиентите на euShipments разполагат с поне две различни и независими опции за доставка във всяка държава, което им носи повече удобство, сигурност и разбира се, бързина пред конкурентите.

Според Вихрен Бисет всички тези тенденции изглежда ще се задържат в близките години, дори кризата и локдауните да приключат. За euShipments.com това означава, че оптимизирането на доставките от онлайн магазини ще продължи да е основна цел и през 2021 година.

Водени от желанието да предоставят максимално удобство и гъвкавост на своите клиенти, логистичната компания лансира две изцяло нови услуги за онлайн търговците: euShipments Global Economy & euShipments Global Premium.

Кадър от фулфилмънт слада на Инаут Трейд в Русе

От логистичното дружество действат все по-мащабно!

И двете услуги са създадени в партньорство с утвърдена немска компания, която също като euShipments е интегратор. “За партньор в разработването на новите ни услуги избрахме да работим с колеги интегратори на логистични услуги. Защо? На първо място, интеграторът предоставя оптимизирани и интегрирани решения от край до край, в сравнение с услугите, които би предложил класическия куриерския оператор. Той влиза в ролята на брокер на куриерски услуги“, твърди Вихрен Бисет и допълва, че това значително улеснява комуникацията и цялостния процес. По-богатият опит и мащаб на опериране на интегратора водят съответно до възможно най-правилното развитие на мрежата на българската компания, а именно запазването на гъвкавостта и множеството опции, дори и в новите за компанията територии.

Доставка до Германия за под 7 евро или какви са ползите от новите услуги?

Кадър от фулфилмънт слада на Инаут Трейд в Русе

euShipments Global Economy е икономичното, лесно и удобно решение за онлайн търговците с бързооборотни стоки от по-ниския ценови клас, които ще получат бърз и изгоден достъп до нови международни пазари. Услугата може да бъде асоциирана с пощенска пратка, тъй като е много достъпна, а доставката не е експресна, но с конкурентно транзитно време. Колкото до моделът на опериране, доставката стартира или от адреса на онлайн търговеца или от фулфилмънт склада на euShipments.com в град Русе.

При euShipments Global Premium доставките са много по-бързи, тъй като се осъществяват от експресни куриери, а цената на доставка се увеличава минимално. Следователно, услугата е най-подходяща за онлайн търговците с продукти от по-високия ценови клас, които искат да разширят бизнесите си извън територията на България, но не желаят да заплащат висока стойност за доставките си. Оперативният модел тук е същият.

Каквото и да поднесе бъдещето пред логистичната компания, Вихрен Бисет е убеден, че гъвкавостта и находчивостта са качествата, заради които клиентите на euShipments.com избират и ще продължават да избират дружеството като предпочитан партньор за куриерски и фулфилмънт доставки в Европа, а скоро и по целия свят.

През 2020 от Инаут и euShipments.com отчитат 700 000 обработени пратки, които са доставени до 21 дръжави членки на ЕС. Използвани са 10 различни фулфилмънт склада и близо 30 различни куриерски компании. В същото време клиентите на компанията договарят, общуват и интегрират магазините си само с euShipments вместо с всеки един куриер по отделно.

още от Бизнес