Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Delishu - bg деликатесът, който се продава вече в 15 държави на 3 континента

Николай Тодоров заедно със съпругата си и партньор в проекта Стиляна Тодорова

Продуктът от ферментирало кашу има много повече живи пробиотици, отколкото в млечните продукти

- Какво представлява деликатесът от кашу Delishu и защо предпочитате да не бъде представян като „ядково сирене“ или като „заместващ продукт“?

– Delishu е първият по рода си у нас жив продукт на базата на кашу с естествена ферментация. Направен е само от три съставки (сурово кашу, студено пресовано кокосово масло и собствена растителна закваска), създаден по наша авторска рецепта и технология и произвеждан в малката ни семейна фабрика до София вече над 5 години. Решихме да го определим като „деликатес“, защото той е именно такъв – благодарение на рекордното количество живи полезни пробиотици той има характерен и уникален вкус, а липсата на лактоза, животински продукти и глутен пък го прави подходящ за всички. Признание за невероятния вкус и качества са и двата златни медала от провелия се през август престижен световен конкурс Great Taste Awards в Англия.

– Как стартирахте производството му?

– Моята партньорка Мария е алергична към млечните продукти, а обожава сирене. Тъй като всички „алтернативи“ на пазара дотогава бяха по-скоро евтини, некачествени имитации, тя реши да създаде своя собствена, която да отговаря на критериите ù за качество, вкус и здравословни ползи. След години на изучаване на тайните на ферментациите в чужбина и у нас, през 2013 г. тя създаде това, което днес се казва Delishu – първо за лична употреба, а впоследствие и като продукт в здравословния ни ресторант, който тогава имахме. Хората буквално се влюбиха в него и огромното търсене ни даде сили да се решим и на отделно производство, като в момента продаваме успешно Delishu в над 15 държави по целия свят, на 3 континента.

– Кои бяха най-големите предизвикателства, през които минахте досега?

– Песимизмът, с който се сблъсквахме на всяка крачка – от страна на търговците, които смятат, че българинът иска да яде само евтина, нискокачествена храна и не искаха да ни се доверят в началото. В ХоРеКа сектора проблемът е много сериозен – там по традиция се ползват най-нискокачествените продукти. Друг голям „проблем“ е, че потребителите са свикнали с константния вкус на индустриалните храни, които дължат вкуса си на адитивите в тях, а не на естествените природни процеси като зреенето. Отне ни доста време и усилия да успеем да комуникираме това с нашите клиенти, това е един образователен процес, който продължава и до днес, но сме горди, че помагаме за повишаване на културата на хранене сред хората.

– Кои са основните потребители на подобни продукти в България и как се развива този пазар, откакто вие сте на него?

– Децата харесват Delishu, харесват го възрастните, харесват го ценителите на истинската, жива храна, вегетарианците/веганите, както и хората на КЕТО режим, спазващите религиозните пости. Но също така и хора, които, без да са вегетарианци, просто искат да разнообразят менюто си и да консумират храни без компромиси в качеството. Ръстът в интереса към подобни продукти се изразява в това, че четири години след пазарния ни дебют в момента се конкурираме с още 3 бранда, които заимстваха идеята ни. Това ни мотивира още повече да въвеждаме иновации и да бъдем лидери, които задават правилната посока на развитие.

– Какви са ползите за здравето от вашите продукти?

– В само една опаковка се съдържа същото количество живи пробиотици, колкото в 100 таблетки изкуствено създадени, и много повече, отколкото в млечните продукти. Те благоприятстват храносмилането и метаболизма, повишават имунитета и убиват патогенните организми в стомаха, подобрявайки усвоимостта на минералите и витамините, а добрите мазнини от кашуто и кокосовото масло спомагат за намаляване на лошия холестерол и са храна за мозъка.

– Как планирате да развивате дейността си?

– В момента работим за увеличаване на производствения капацитет, а следващата стъпка е увеличаване на портфолиото от продукти със зрели деликатеси, ферментирали напитки и други пробиотични продукти на ядкова основа, които разработваме от година насам.

Интервюто е публикувано в новия брой на списание "Мениджър", който вече е на пазара

още от Бизнес
15
Неделя
Декември