нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Deliveroo напуска Испания

Снимка: Getty images

Британската платформа за доставка на храна Deliveroo напуска Испания. Компанията обяви този петък намерението си да прекрати дейността си в страната само няколко дни преди влизането в сила на новия закон за "райдърите". В Испания Deliveroo има 100 служители като си сътрудничи с 2500 райдъри и 9000 ресторанта в 70 града, предава cincodias.elpais.com

Понастоящем Deliveroo оперира на 12 пазара по света, като в Испания се конкурира с Glovo, Uber Eats и Just Eat, и се нарежда на трето или четвърто място в зависимост от градовете - недостатъчна позиция за поддържане на маржовете. По данни на платформата за доставка, собственост на Amazon, Испания представлява по-малко от 2% от брутната стойност на транзакцията на компанията (GTV) на Deliveroo през първата половина на 2021 г.

"Компанията стигна до заключението, че ще постигне и поддържа пазарна позиция на най-високо ниво в Испания, която би изисквала много високо ниво на инвестиции с много несигурна потенциална дългосрочна възвръщаемост, която би могла да повлияе на икономическата жизнеспособност на пазара за компанията", се казва в изявлението на компанията.

Въпреки че в съобщението си Deliveroo не говори за Закона за райдърите, промяната изглежда решаваща за решението на мултинационалната компания, тъй като секторът винаги е посочвал, че новите разпоредби ще повишат разходите на фирмите за доставчици. 

Компанията обяснява, че Испания е единствената страна в Европа, където е имало прекласификация на работните места на райдърите. В Обединеното кралство няма специфичен закон за тези работници. В Белгия и Холандия се води дебат, но в момента той не е законодателен. Във Франция има открита консултация, за да се осигури по-голяма защита на дистрибуторите, но те не обмислят тяхната прекласификация. А в Италия има един вид регламент, който признава райдърите като самоосигуряващи се.

"Предложението за прекратяване на дейността в Испания отразява намерението на компанията да съсредоточи инвестициите и ресурсите на другите пазари, на които оперира, продължавайки с нарастването на мрежата си от потребители, партньори в ресторанти и супермаркети, както и райдъри, и разширяване на пазарния си дял както в новите градове, така и в градовете, в които вече работи", отбелязват от Deliveroo. 

още по темата
още от Бизнес