ЕК спря сделката за създаване на европейски шампион в жп транспорта

ЕК спря сделката за създаване на европейски шампион в жп транспорта

ЕК спря сделката за създаване на европейски шампион в жп транспорта

 Плановете на компаниите Siemens и Alstom за създаване на европейски шампион в железопътния транспорт се сринаха днес, след като антитръстовите регулатори на ЕС отхвърлиха сделката за сливане на железопътния бизнес на германския концерн и френската група, предаде Ройтерс. Мотивът за блокирането на сделката гласи, че компаниите не са успели да разсеят "сериозните" притеснения, свързани с конкуренцията, както и че тя би навредила на конкуренцията и би довела до по-високи цени за потребителите, съобщава Ройтерс.

Siemens и Alstom искаха да комбинират техните железопътни операции, за да се конкурират по-ефективно на световната цена с китайската държавна компания CRRC Corp. Ltd, като подобна стъпка беше подкрепена от френското и от германското правителства, които насърчаваха създаването на такъв европейски индустриален шампион, припомня Ройтерс.

Сделката обаче предизви критики от страна на националните агенции за конкуренция в Германия, Великобритания, Испания, Белгия и Холандия.

Siemens прави ICE влакове (високоскоростни между междуградски експреси) за Deutsche Bahn и също така конструира влакове за Channel Tunnel оператора Eurostar (оператора на тунела под Ламанша). Alstom пък е производител на френските високоскоростни влакове, известни като TGV.

Междувременно канадската компания Bombardier приветства  днешното решение на Европейската комисия. "Подобно сливане би подкопало сериозно здравето и конкурентоспособността на целия европейски железопътен пазар, оставяйки потребителите в Европа да плащат цената за това, както като потребители на железопътния транспорт, така и като данъкоплатци", заяви пред Ройтерс Даниел Дежарден, генерален съветник и секретар на компанията Bombardier.

Главният изпълнителен директор на Siemens AG - Джо Кайзер отбеляза, че решението на ЕК да блокира придобиването на френската железопътна транспортна компания Alstom SA от съображения за защита на конкуренцията показва, че единния европейски блок трябва да реформира индустриалната си политика и регулация.

Той подчерта, че с настоящата политика на ЕС няма равнопоставеност с Китай, визирайки мнението на ЕК, че опасенията за потенциална конкуренция от страна на Пеки са безповечни.

Френският министър на финансите Бруно Льо Мер пък заяви, че ще възрази срещу ветото на Европейската комисия за сливането на Alstom SA и Siemens AG. "Оспорвам техническият анализ, направен от ЕК", посочи той пред френски медии, като и той добави, че правилата на Европейския съюз за конкуренцията са "остарели".

Преди няколко дни френският министър по европейските въпроси Натали Луазо подчерта, че Франция се нуждае от това сливане, за да може Alstom да се конкурира с големите китайски железопътни фирми.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ