Facebook, Google и Twitter спират да дават потребителски данни на Хонконг

Facebook, Google и Twitter спират да дават потребителски данни на Хонконг

Facebook, Google и Twitter спират да дават потребителски данни на Хонконг

Facebook, Google и Twitter заявиха, че спират да отговарят на искания от правителството на Хонконг за предоставяне на информация за потребителските данни, след като Китай прие нов закон за национална сигурност за полуавтономния град, информира Ройтерс

Facebook, който също е собственик на WhatsApp и Instagram, обяви, че е преустановил разглеждането на исканията на властите във всичките си служби, "в очакване на по-задълбочена оценка на Закона за националната сигурност".

Google, дъщерно дружество на Alphabet Inc, и Twitter заявиха, че са спрели прегледите на исканията за данни от хонконгските власти веднага след влизането на закона в сила миналата седмица. Twitter твърди, че има „сериозни опасения“ относно последиците от закона.

Google от своя страна заяви, че ще продължи да разглежда исканията от правителството на Хонконг за премахване на генерирано от потребители съдържание от неговите услуги. Twitter засега отказва коментар по темата, докато Facebook не отговори на искане за коментар от Ройтерс.

Социалните медии често прилагат специфични ограничения за съобщения, които нарушават националните закони, но не и техните собствени правила относно приемливите съобщения. Според доклада си за прозрачност, Facebook ограничи 394 от това съдържание в Хонконг през втората половина на 2019 г., в сравнение с осем през първата половина на годината.

Технологичните компании отдавна работят свободно в Хонконг, регионален финансов център, където достъпът до интернет не е повлиян от защитната стена, наложена на континентален Китай, която блокира Google, Twitter и Facebook.

В допълнение към рекламите от трите американски технологични гиганта, TikTok, краткото видео приложение, собственост на китайската компания ByteDance, заяви, че ще излезе от пазара в Хонконг след броени дни. TikTok е създаден така, че не може да се получи достъп до неговите услуги от Китай, като част от стратегия за привличане на по-глобална аудитория. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ