Facebook с пробив в Индия: Компанията инвестира $5,7 млрд. в Jio Platforms

Facebook с пробив в Индия: Компанията инвестира $5,7 млрд. в Jio Platforms

Facebook с пробив в Индия: Компанията инвестира $5,7 млрд. в Jio Platforms

Facebook инвестира 5,7 милиарда долара, за да купи 9,99% дял от индийската дигиталната компания Jio Platforms, съобщи CNN Business. Jio Platforms е част от холдинга Reliance Industries, която е най-голямата частна компания в Индия и собственост на най-богатия индиец - Мукреш Амбани.

С инвестицията си, Facebook ще стане с най-голям дял в компанията, давайки ѝ възможност да стане част от един от най-бъзро развиващите се интернет пазари в света в момента.

Jio Platforms има няколко услуги, включително мобилната мрежа Reliance Jio, която е регистрирала близо 390 милиона абонати от пускането си преди три години и половина. Reliance също поддържа бизнес за търговия на дребно, и има търговско партньорство с държаната от Facebook платформа за съобщения WhatsApp, което потенциално проправя пътя на Facebook за осигуряване на приходи от 340-те милиона потребители на WhatsApp в Индия.

От Reliance заявиха, че са „щастливи от възможността да приветстват Facebook като техен дългосрочен партньор в продължаването на развитието и трансформирането на дигиталната екосистема на Индия“.

Главният директор по приходите във Facebook Дейвид Фишер и вицепрезидентът и управляващ директор за Индия Аджит Мохан обясниха, че инвестицията „подчертава нашия ангажимент към Индия и нашето вълнение от драматичната трансформация, която Jio предизвика в страната“.

„С обединяването на Jio Platforms и Whatsapp, можем да дадем възможност на хората да се свързват с бизнеса, да пазаруват и в крайна сметка да купуват продукти в безпроблемно мобилно изживяване“, написаха Фишер и Мохан.

Индия в момента е ключов пазар за интернет компаниите. Страната е в разгара на интернет бума, тя е вторият по големина пазар на смартфони в света и може да се похвали с милиони потребители, желаещи да купуват неща онлайн, да слушат музика и да гледат онлайн видеоклипове.

И има много място за растеж - близо 600 милиона души в страната все още не са получили достъп до интернет.

Ето защо харесванията на Alibaba (BABA), Amazon (AMZN), Google (GOOGL), Tencent (TCEHY), SoftBank (SFTBY SOFTBANK) и безброй други технологични гиганти са вложили милиарди долари в интернет сцената на Индия.

Според Бернщайн инвестицията в Jio е една от най-големите инвестиции, които Facebook може да направи.

Според анализатори сделката се вписва в скорошния им тласък да експериментират повече и осигурява затворена мрежа от 388 милиона потребители за изграждане и тестване на приложение като WeChat. Популярното китайско приложение се използва за всичко - от съобщения, до резервации за почивка, уговаряне на среща с лекаря и цифрови плащания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ